Az Auto, Motor und Sport szerint a Ferrari megelőzte a Mercedest, és már az olaszoké a legerősebb motor a Forma-1-ben. A lap cikke szerint GPS-mérések is igazolják, hogy a Ferrari minimum utolérte ellenfelét.
 
"A Mercedesszel szemben nem veszítünk időt az egyenesekben" - erősítette meg Sebastian Vettel. A Ferrari felzárkózása több tényezőnek köszönhető. Egyrészt a Mercedes az új motorszabályok miatt (egy egységnek már nem 5000, hanem 8000 kilométert kell kibírnia) inkább a megbízhatóság növelésére koncentrált, a Ferrari pedig több kockázatot vállalt.
 
De a Mercedes visszaesésében szerepet játszanak az olajfogyasztásra vonatkozó új előírások is. Mivel Ausztráliában az új határérték közelében táncolt, biztonsági okokból a Mercedes visszaállt egy 2016-ban használt olajkeverékre, ez néhány lóerővel visszavetette a csapatot.
 
"A mérések nem teljesen precízek, szóval ha a határon vagyunk, azt kockáztatjuk, hogy átlépjük" - magyarázta Toto Wolff csapatfőnök, aki szerint a Mercedes nem engedheti meg magának, hogy szabálytalan legyen.
 
Ausztráliában egyébként a Ferrari is a határérték környékén mozgott, az olaszok azonban a pletykák szerint vállalják az ezzel járó kockázatot.