A Pirelli a barcelonai Spanyol Nagydíjra módosított gumikat szállított, mint a szezon eddigi futamaira, több szakértő ezzel magyarázza a Mercedes váratlan megtáltosodását. A hólyagosodás megelőzése érdekében a Pirelli 0,4 millimétert vékonyított a gumik futófelületén, ezzel a keverékek keményebbé váltak. Ugyanezeket a szerkezetű gumikat viszi a gyártó a Brit és Francia Nagydíjra is.
 
A Mercedes már a barcelonai tesztek után lobbizott egy hasonló változtatás érdekében a Pirellinél, az olaszok azonban azt állítják, a saját adataik alapján döntöttek a módosításról. Ebben szerepet játszott, hogy több csapatnál is tapasztaltak hólyagosodást, illetve a pályát is újraaszfaltozták.
 
Soha nem fog kiderülni, hogy a változtatásnak mekkora hatása volt az erőviszonyokra, tény azonban, hogy a gumikat eddig jól kezelő Ferrari szenvedett, míg a gumikkal általában bajlódó Mercedes szárnyalt. Lehet, hogy egyébként is így lett volna, így azonban minimum erős alapja van mindenkinek a gyanakvásra.
 
"Ha erős a hólyagosodás mértéke, és ez az autók nagy részét vagy az összeset érinti, akkor kiszámíthatatlan lehetett volna a verseny" - próbálta megindokolni a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola, hogy miért volt szükség a változtatásra.
 
A magyarázat elég szerencsétlen, mert a Spanyol Nagydíj minden volt, csak izgalmas nem, a csapatok nagy része simán megcsinálta egy kiállással. Vagyis változtatás nélkül lehet, hogy két kiállásra is szükség lett volna, azaz a Pirelli pont a lehetséges izgalmat, a sorrend összekavarodásának esélyét vette ki a versenyből.
 
Akárhonnan nézzük, ez a változtatás nem sült el túl jól.