A Mercedes szeretné, ha a Forma-1-ben újra engedélyeznék az aktív felfüggesztések használatát. A technikai munkacsoport legutóbbi ülésén gyakorlatilag két elképzelés került egymással szembe: az egyik a Mercedesé, míg egy másik a lehető legegyszerűbb felfüggesztésekhez térne vissza lengéscsillapítókkal és rugókkal.
 
Hivatalosan 1993-ban lehetett utoljára aktív felfüggesztést használni, de tavaly is sok vitát okozott például a Red Bull kreatív rendszere, amelynek segítségével kanyarban változott az autó hasmagassága. Ezeket a megoldásokat idén nem lehet használni.
 
A Mercedes egyik mérnöke szerint valójában a költségcsökkentést szolgálná az aktív felfüggesztések engedélyezése. "Csak egyszer kellene kifejleszteni, és be lehetne fagyasztani" - nyilatkozta a mérnök. "Eurómilliókat spórolnánk, amit most arra költenek el a csapatok, hogy megkeressék a kiskapukat. Az FIA is könnyebben kontrollálhatná a területet, és az előzéseken is segítene: úgy is programozhatnánk, hogy minimalizálja az autó mögötti turbulencia hatását."
 
A hírek szerint a Ferrari ellenzi az aktív felfüggesztések visszatérését.