Az észt futam számunkra már hétfő reggel elkezdődött, hiszen a JAS Motorsport meghívásából egy kétnapos teszten vehettünk részt, amelyen ausztrál csapattársunkat, a méltán népszerű Eli Evans-t is megismertük. Ő megmutatta, mire képes a kocsi, és tudtuk már akkor, hogy az első helyért fog tudni csatázni. A teszt nagyon sokat segített nekünk is, kipróbáltunk új gumikat és beállításokat is, talán még soha nem voltunk ennyire felkészültek. Az első napon azonban sajnos a rajthelyünk nem volt a legjobb, hiszen mi mentünk a 2WD első helyén, mint kiderült sokkal lassabb 4WD autók mögött, akiknek a porát két szakaszon is utolértük. Ez nem csak időveszteséggel járt, de nagyon veszélyes is, hiszen az első szakaszról például 10 másodperccel az előttünk induló után értünk ki. Olyankor annyira nem látni semmit, hogy szinte vakon megy az ember.

Sajnos ezzel a problémával küzdöttünk egész nap, és ez nagyon sok helyezésbe és időbe került. A második nap már érdekesebben alakult, és ilyen eredményre, ennyire ismeretlen felületen nem is számítottunk. Az eredményekből látszik is, hogy az 5-6. hely valamelyike járt volna nekünk normális esetben. Azonban ez a verseny nem normális. Még a 2WD autókkal is sokszor mentünk 120 km/h-s átlagsebességek között a pályákon, és nem volt ritka a leszabályzáson, 172 km/h-val való ugratás sem, persze nem belátható bukkanókon. Aki itt bátor, az nagyon gyors, ellenben esni csak hatalmasakat lehet, ahogyan azt több ellenfelünk és csapattársunk is megmutatta. Mi próbáltuk beosztani az autót és magunkat is, hiszen a célba érkezés mindennél fontosabb volt számunkra. Voltak olyan szakaszok, ahol sikerült nagyon közel autózni az élmezőnyhöz, de a veszélyes részeket és főképpen a második napi esős és saras szakaszokat azért elspóroltuk. Azt hiszem, ennek lett meg az eredménye, hiszen nagyon sok ellenfelünk kiesett (egy kivételével mindenki vezetési hibával), mi azonban eljutottunk a 235 kilométeres verseny céljába, ahol a 2WD harmadik és a kategória első helyének örülhettünk.

Ezzel az eredménnyel 20 pontot hoztunk el Észtországból, amivel sikerült az élre állni a bajnoki tabellán. Ez nagyon fontos lélektani előny, és a rajthelyek kiosztásánál is nagy szerepe van, hiszen a következő futamunk az a Barum rali lesz, ahol legnagyobb ellenfelünk, Jan Cerny is indul, de így már minden bizonnyal csak mögülünk. Tavaly kettőnk között 25 autónyi különbség volt a rajtnál, ami alatt a pálya annyit változik, hogy nem is lehet lépést tartani. Már most nagyon várjuk a versenyt megelőző tesztet, és magát a cseh futamot is. Nagyon köszönöm szokás szerint a támogatóknak, a csapatnak és a családomnak, hogy mellettünk álltak, de most a legnagyobb köszönet Julit illeti, hiszen egy ilyen versenyt hiba nélkül végigmondani két tréningből szerintem emberfeletti teljesítmény. Ilyen szintű profizmus kell ahhoz, hogy valaki egyáltalán esélyes legyen az ERC dobogós helyek valamelyikére.

Köszönet a támogatóknak: Honda Hungary, Honda Racing, J.A.S. Motorsport, Service4you Hévíz Kft., Service4you Operation Kft., StreamNet Kft., MACMA Kft., ICT Europa Tenderház Kft., ICT Europa Network Kft., Szinergia, Jatéknet.hu Kft., ams magazin, speedzone.hu