Kihirdették a DTM 2015-ös technikai és sportszabályzatát, amely komoly módosításokat tartalmaz az előző szezonhoz képest. Már korábban eldőlt, hogy minden hétvégén két futamot tartanak majd, az elsőt (40 perc) szombaton, a másodikat (60 perc) vasárnap. Mindkét futam előtt a nézők számára tömény izgalmakat ígérő, húszperces időmérőt tartanak, az eltérő körszám ellenére mindkét versenyért ugyanannyi pontot osztanak.

Az idén már csak egyféle gumikeveréket kapnak a pilóták (az opciós szűnik meg), kötelező bokszkiállás is csak a vasárnapi futamon lesz, ez a nézők számára áttekinthetőbbé teszi a versenyeket. Sokan panaszkodtak arra, hogy a keverékekkel való kötelező variálás megnehezítette az események és a valós pozíciók követését.

Száraz körülmények között az eddigi öt helyett csak négy szett abroncsot kapnak a pilóták a teljes hétvégére, ezt okosan kell beosztaniuk a két-két időmérőre és versenyre. Mivel a gumikeverékekkel való variálás megszűnése kivett egy stratégiai elemet a versenyekből, a DTM változtatott a DRS-szabályokon is, az állítható hátsó szárnyat a korábbi egy helyett már körönként három alkalommal lehet használni, ha a start/cél vonalon egy másodpercen belüli a különbség az üldözött és az üldöző között.

Az akciók számának növelése érdekében az eddigi 16 helyett már 18 fokot lehet állítani a szárnyakon, ez még nagyobb végsebességet (és így több esélyt) ad az üldözőknek. Továbbra is egy motorral kell végigcsinálni a teljes szezont, új korlátozás, hogy a korábbi kettő helyett már csak egy tartalékmotor engedélyezett. Az idei szezontól F1-es mintára állandó rajtszámot választanak maguknak a pilóták, az 1-es marad az aktuális világbajnoké.