2017-ben jelentős szabályváltozás jön a német túraautó-bajnokságban, a jelenlegi négyliteres V8-as motorokat négyhengeres, kétliteres turbók váltják fel. Noha arról is volt szó, hogy az F1 mintájára a DTM-ben is valamilyen hibrid megoldást vezetnek be, erre egyelőre nem kerül sor. A DTM-autók az új motorokkal nagyon hasonlók lesznek a japán gyártók Super-GT-ben használt modelljeihez.

A BMW után az Audi DTM-vezetője is megerősítette, hogy már a 2014-es szezon második fele óta dolgoznak az új motoron, de nem valószínű, hogy az első éles tesztekre az idén sor kerül. A DTM várhatóan nem lesz se gyorsabb, se lassabb az új motorokkal, az aerodinamikai szabályokat úgy módosítják, hogy megtartsák a jelenlegi tempót. Az aktuális V8-as motorok körülbelül 500 lóerősek.

A mezőny közben már Estorilban tesztel a 2015-ös szezonra, óriási, szélvédőre ragasztott rajtszámokkal kísérleteznek a csapatok.