Itt van a DTM, ezért boldogok vagyunk. Kár lenne tagadni, ez a sorozat, elég régóta nagyon közel áll a szívünkhöz, hiszen mégiscsak ez a túraautózás F1-e, a szó jó értelmében. Itt ugyanis még nem spórolnak a fiúk, gyönyörű a V8-asok hangja, és sokkal több a kemény küzdelem a pályán. Bár nem világbajnokságnak hívják, de ezek a legjobb túraautók jelenleg, és a legjobb versenyzők is itt vannak.

Ahogy Mike Rockenfeller (Audi Sport), a sorozat tavalyi bajnoka elmondta, itt nem „nagyon jó" és „nagyon rossz" autók vannak, hanem 24 körülbelül azonos tudású technika. Ezen három prémiummárka osztozkodik (Audi, BMW, Mercedes), de a győzelemre bármelyiknek megvan az esélye. A versenyzők mind profik, nem bevásárolták magukat ebbe a sorozatba, hanem tesztelés után választották ki őket, mind fizetést kapnak érte. Éppen ezért Rockenfeller szavaival élve azt mondhatjuk, hogy bármikor bárki győzhet.

Persze ez kicsit túlzás, de az biztos, hogy minden márkánál van 3-4 nagyon gyors versenyző, akik bármikor képesek a győzelemre, plusz mindenhol vannak fiatal tehetségek is. Éppen ezért nem csak elől van mindig kiélezett küzdelem, hanem a középmezőnyben is. Itt tizedik helyen beérni is rang, hiszen azért is nagyon keményen megküzdenek. A test-test elleni csaták mellett az autók látványa és hangja is magával ragadó. Nem véletlen, hogy a WTCC szabályrendszere ebben az évben ebbe az irányba mozdult el.

Négy napig most a Hungaroringen tesztelnek, érdemes megnézni őket. Persze a nagy csatákra még várni kell: a bajnokságba beleszámító verseny június elsején lesz. Kár lenne kihagyni!