A Pirelli szinte már megszokta, hogy akármit csinál, a Forma-1-es csapatoktól csak kritikát kap, jellemzően egyébként is csak a csúcskategória problémái szoktak terítékre kerülni a sajtóban. A gumiszállítók azonban olykor más sorozatokban is kapják a magukét, a DTM-ben most a Hankookot ostorozzák a csapatok. A cég ugyanis olyan lágy keveréket alkotott, amely maximális terhelés mellett is hosszú távon nyújtja ugyanazt a teljesítményt. Bárcsak a Pirellinek menne ugyanez az F1-ben!

A szabályzat szerint az opciós, vagyis lágyabb gumikon maximum a versenytáv ötven százalékát lehet teljesíteni, az idénynyitón azonban ezt gond nélkül hozták a csapatok. A cél nyilván az lett volna, hogy ez az ötven százalék csak elvi, ne pedig gyakorlati maximum legyen, mindenki kivétel nélkül arra panaszkodik, hogy a lágyabb keverék stabilan gyors és túl tartós. Ezzel elveszik a stratégiai sokszínűség, hiszen így mindenkinek az az ésszerű választás, hogy a versenytáv feléig elmegy a lágy keverékkel, majd utána a két kötelező kerékcsere miatt kétszer gyorsan felteszi a keményet. Persze ezt meg is lehet fordítani: két lággyal elmenni a feléig, majd utána egy hosszú etap a végére a lággyal. Ennyi most a stratégiai mozgástér, és a lágy és a kemény gumi között köridőben is nagy a különbség (2-3 másodperc).

"Az opciós gumik egyszerűen nem azt hozzák, amire ígéretet kaptunk" - mondta a Mercedes pilótája, Gary Paffett. "Egy opciós guminak valóban lágynak kellene lennie, amely gyorsan elkopik." A gumikkal már tavaly is problémák voltak, az opciósok csaknem a teljes versenytávot simán végigbírták, ennek szellemében született az ötvenszázalékos szabály. A jelek szerint egyelőre hiába.