Újra baráti hangulatú kiállítással készült a Veterán Zsiguli Egyesület. Idén közületi járművek és külföldi ritkaságok színesítették a csepeli csarnokot, kordonok nélkül, ingyen.

Ha valaki úgy szereti, ápolja és csinosítja autóját, mint a veterán Ladák elhivatott rajongói, vajon milyen kiállítást tud szervezni ugyanezzel a lelkesedéssel? Pontosat olyat, amilyen autók kikerülnek a kezei közül. A zárthelyi klubtalálkozóra hasonlító rendezvény kiállta a nagyobb alapterület próbáját, másodjára is sikerült a '60-as, '70-es és '80-as években Magyarországon futott autókból jó atmoszférájú helyszínen, szép kis gyűjteményt kiállítani, miközben szóltak a korhű slágerek.

Már túl is nőtték az országhatárokat, a külföldi vendégek többek között csehszlovák rendőrautókkal és egy hatajtós Nagypolszkival jöttek, melynek híres utasa II. János Pál pápa volt. Szolgálati autókból különben sem volt hiány: idén a közületek járművei színesítették a szocialista és itthon sem ismeretlen nyugati személyautókból álló felhozatalt. Láthattunk rendőr, taxi és postás Ladát, Tefus Wartburg szervizkocsit, Nysa mentőt és autóklubos Trabit, de volt Malév sarok is Ladával és Ikarusszal.

Felsorolni is nehéz lenne azt a több mint száz motort, autót, kisbuszt, lakókocsit és más emléktárgyat, melyek megtöltötték a csepeli Orion Parkot. Megcsodálni is könnyebb volt mindezt, mint a hasonló kiállításokon, mert a Retropartyzánok védjegye a kordonok és kötöttségek nélküli berendezkedés. Itt a tulajdonosok többnyire autóik közelében várták, hogy kinyithassák az ajtót az érdeklődőknek, akik tapasztalatokat cseréltek vagy éppen csak egy kis Zsiguli szagra vágytak.

Mintha saját garázsukba invitálták volna a látogatókat, akiket többek között a társrendezvényként kezelt Oldtimer Premierről csábítottak át. Természetesen belépő nélkül, az egyesület tagjai ragaszkodtak az ingyenességhez, ami a befektetett munkát és lelkesedést látva sok-sok áldozatot jelent, mindezt a vendégek mosolyáért cserébe. Ennél több élményt már csak egy tesztvezetés adhatott, és adott is, hiszen erről is gondoskodtak egy bal- és egy jobbkormányos Lada befogásával. Minden elismerésünk!