Úúúúúristen! Csak ezt tudtam mondani, amikor a kezembe nyomták az egyébként egyáltalán nem különleges kulcsot. Kint állt az MTM tuningcég bejárata előtt. Nagyon fura színe volt (matt ezüst és narancs), de ahogyan állt a 20 colos kerekein, elképesztő látványt nyújtott.

Miközben a tulajdonos kikísért, hogy lássa, hogyan is megyek el a 250 ezer eurós kocsijával, közölte, hogy következő alkalommal majd megkapom a kupé változatot is, csak, ha most úgyis süt a nap, akkor menjek először a kabrióval. Köszi! Mint egy gyerek karácsonykor az ajándékot, úgy nyitottam ki az R8 ajtaját. Bevallom, vezettem már korábban ilyen modellt, de csak nagyon kis ideig és nagyon zárt helyen. Ez meg nagyon hosszú időre szóló kapcsolatnak indult és nagyon nem lezárt városi és országúti körülmények között.

Ahogyan az MTM által kreált kipufogórendszer életre kel, mikor elfordítod a kulcsot, az zene a férfi fülnek, és persze a szemed sem marad szárazon, a nadrágod meg elkezd feszülni. Ha elöl feszül akkor még jó a szitu, de bevallom azért ennél a kocsinál néha volt, hogy hátul is feszült. Majd beszartam! 606 lóerő, hatfokozatú kormányváltó. Gyorsulás 3,5 másodperc 100-ra. Impozáns adatok! A nagyobbik, 2008-ban bemutatott verzióból az 5,2 literes V10-es elrendezésű R8-ból alapvetően is kevés van, és az MTM-nek csak bemutatásra van mindjárt kettő. A kocsi csúcssebessége – ami Németországban igen fontos, hiszen nincsen sebességkorlátozás – 322 km/h.

Nem, mielőtt megkérdezitek, nem mertem kipróbálni! Nem, még 300-zal sem mentem vele. Mentem már korábban 300-zal egy Corvette nyergében, de ezzel a kocsival elég volt a hegyi utakon 170-190 km/h között menni... Sosem voltam egy szabályos gyerek! Nagyon könnyű szabálytalankodni a kicsikével, hiszen 560 Nm-es forgatónyamatéka, és a fejlett futóműve szinte mindenre képessé teszi. Szerencsére az MTM a lassítással is foglalkozott, hiszen jócskán nagyobb, 380 mm-es fékekkel látta el az R8-at, amire bevallom szükség is van. Érdekesség továbbá, hogy bár ez a kocsi Audi R8-nak néz ki, miután az MTM cég autógyártói minősítéssel is rendelkezik, ezért az ilyen szinten megváltoztatott kocsikat bizony saját alvázszámmal látják el, így a kis kedvencem neve sem véletlenül MTM R8 V10.

A kocsit megkülönbözteti a többi R8-tól a sok-sok karbon kiegészítő szett, a diffúzorok és az elöl látható splitter, valamint a szintén karbon hátsó szárny. Imádom. Annyira versenyautós hangulatot kölcsönöz a kocsinak, és a kolbászt is nagyon jó magasságból lehet enni róla. Higgyétek el, 200 ezer eurós ár fölött a sültkolbinak is más íze van... A legfájóbb mégis a váltási sebesség, és az érzés, ahogyan a kis karbon fül meghúzásával változtatjuk a fokozatokat. Szekvenciális autóval versenyzem, vezettem már sok rövid váltási idővel rendelkező kocsit, de ez valóban elképesztő volt. Az MTM vezérlőelektronikájának köszönhetően olyan gyorsan kapcsol, hogy el sem hittem, és ettől az ember fia még boldogabb, és még jobban feszül minden...