Ha a mostani foci lázban akarok hasonlatokat keresni, akkor azt mondanám, hogy a Peugeot a 2008 bevezetésével akkor rúgta a továbbjutást jelentő gólt, amikor a közönség éppen hangosan elkezdte követelni azt. Ez természetesen igen imponáló húzás, nem csoda, hogy a siker sem maradt el.

2013-ban ugyanis éppen csak elkezdett fellángolni a kisméretű crossoverek piaca, amikor a franciák bedobták a mélyvízbe az új 208-as csinos megjelenésével, de annál jóval nagyobb terekkel felvértezett 2008-at. Nem csak a nemzetközi sajtó, de a felhasználók is elégedettséggel nyilatkoztak az autóról, amiben nem csak a kedvező vételárnak, hanem a Peugeot innovatív megoldásainak is nagy szerepe volt. A megrendelések évről évre töretlenül egyre sokasodnak, ám minden autó életében eljön a pillanat, amikor kicsit frissülni kell.

A kipróbált modell ráadásul nem csak felfrissült, hanem jóval karakteresebb is lett. Ezt úgy kell érteni, hogy most már a férfi vásárlókat is komoly mértékben magához szeretné édesgetni a 2008 ( eddig a vásárlók csaknem fele a nők köréből került ki). Markánsabb hűtőrács, megnövelt kerékjárati ív és divatosabb lámpatestek jellemzik most már az autót. Kevesebb lett a krómozás is, a magasabb felszereltségű példányok pedig műanyag betétekkel érkeznek, ezzel is hangsúlyozva, hogy elismeri a gyártó: ma már a divat terepjáróké a pálya.

Félreértés viszont ne essék, a Peugeot 2008 nem egy kisméretű terepjáró. Nem csak a hasmagassága miatt, hanem azért is, mert összkerék meghajtás továbbra sem rendelhető hozzá. Azért be lehet vállalni vele a telekjáratokat is, hiszen az Grip Control rendszer tökéletesen oldja meg az első kerekek hajtását akár havas vagy homokos talajon is. Mellesleg pontosan ennek a rendszernek köszönhető, hogy a konkurensek négykerék meghajtású változataihoz mérten jóval könnyebb tudott maradni a Peugeot, míg a tereptulajdonságai felveszik a versenyt az általuk mutatott megoldásokkal.

A belső tér a kategória minden pozitívumát magában hordozza. A térkínálat abszolút kényelmes, míg a 360 literes csomagtér bőven elegendő arra, amit az autó képviselni hivatott. A műszerfalat az i-Cockpit szellemiség határozza meg, azaz a műszereket a kormány fölött látjuk, míg a fontosabb funkciókat a 7 colos érintőképernyő segítségével érhetünk el. Az általam kipróbált autó ugyan nem rendelkezett túlzottan vastag extra listával, de így is megtalálható volt benne a tolatókamera, illetve a mobiltelefonnal kommunikáló infotainment rendszer.

A motorizáltságot tekintve teljesen modern egységekkel számolhatnak a vásárlók. A benzines frontot a háromhengeres turbós 1,2 literes PureTech motorok képviselik 82, illetve automata váltóval is rendelhető 110 lóerős teljesítménnyel. A dízel paletta az 1,6 literes takarékos BlueHDi-re építkezik 75, 100 és 120 lóerős kivitelben.