Cikkünk előző részében az idei tavasz autós újdonságait vettük sorra egészen a Lexusig. Meglepően sok a sportos autó, de a folyatatásban sem lehet másra számítani, hiszen még a Volkswagen is Sportsvannak nevezte el egyterűjét.

A Mercedes minden poént ellő előre, de év elején izgalmas újdonság lesz a C-osztályt élőben látni. Emellett a GLA szépen lassan megérkezik a magyar piacra. Végre személyesen is meggyőződhetünk róla, hogy szebb vagy csúnyább lett a Mini harmadik generációja, és az is kiderül, jó ötlet volt-e egy hengertől megszabadulni. Érdemes szokni az elsőkerék-hajtású BMW-ket és a háromhengeres turbós benzineseket, hamarosan tele lesz velük a katalógus.

Nem fér a fejünkbe, miért akar mindenáron lekerülni a térképről a Mitsubishi. Nem elég, hogy hagyták megöregedni a Pajerót, az idén érkező utódot felvezető tanulmány (GC PHEV) már önmagában garancia a biztos bukásra. Ha így marad, inkább el se kezdjék a munkát, sok időt és pénzt spórolnak vele. Évek óta igérgetik az Outlander plug-in hibrid verzióját, most talán az is megérkezik.

A Nissannál a nagy újdonság az X-Trail lesz, amely minden bizonnyal nem okoz majd nagy csalódást. A magyar piaci ígényeket figyelembe véve viszont inkább az új Qashqai érkezését várjuk, aminél anno még a tanulmány furcsa neve sem akadályozta meg, hogy eladási rekordokat döntsön. Több fogyott belőle, mint bárki remélte. Az utód tervezése nagyobb felelősség lehetett, mint egy olimpiai döntő, bár ezt a meccset elveszteni nehezebb, mint megnyerni.

Frankfurtban az Insignia frissítését mutatta be az Opel, a genfi szalonra most a Meriva faceliftjével készül. Pedig nem ártana a nagy durranás, mert azért a márka dolgai még most sem állnak túl jól.

A Peugeot minden bizonnyal nagyon várja a Genfi Autószalon előestéjét, hiszen a 308 akár még Európa Év autója is lehet. Az autó többszöri kipróbálása után azt azért ki merjük jelenteni, hogy ha ez megtörténik, akkor az olyan lesz, mint ahogy a Dacia bekerül az űrprogramba. Jön a GTi, és slusszpoénként a kombiból is lesz sportváltozat. Természetesen a testvérmodellekkel együtt jön a 107 utód, a 108, de kisebb frissítésen esett át a 3008 és az 5008 is.

A Porsche tavaly már ellőtte a nagy durranást a 918 Spyderrel, ezért érdekes lesz, hogy mivel tudnak készülni a Genfi Autószalonra. Az biztos, hogy európai ügyfeleknek ott lesz először látható az új 911 Targa.

Akinek túl nagy a Cayenne, áprilistól választhatja a Macant, az Audi Q5 alapjaira épülő kisebbik szabadidő-autót. Amióta a Porsche bebizonyította, mire képes egy áthangolással, illik komolyan venni ebben a kategóriában is, pláne, ha konkurenseinél jobb kezelhetőséget és sportosabb viselkedést ígérnek.

Tudtunkkal a Renault sem készül nagy durranásra az év elején, csupán a Mégane-t akarják frissíteni. Mondjuk a Laguna lecserérése már aktuális lenne, de ha minden igaz, akkor arra szeptemberig várni kell. Párizsban már láthatjuk.

Létezik, hogy a pengeélen táncoló SEAT már csak a Leonban bízhat? Idén jön a 4x4-es, a Cupra és a Cupra R modell. Mivel sok vesztenivalójuk már nincs, az ST, vagyis a kombi kivitelből is csinálnak Cuprát, hátha a sportos vonal erősítése új lendületet ad a márkának. A Skodának ez bejött, és a Peugeot is ezzel próbálkozik. Biztos, ami biztos, a kombiból SUV is készül.

Ha már szóba került a Skoda, ott a Yeti frissítésére lehet számítani, plusz az Octaviából is várható Scout, sőt a Superb-ből is lesz ilyen. Izgalmasabb lesz ennél a Subaru új modellje, ugyanis ott bemutatkozik a Subaru WRX STi legújabb generációja. Nem szép, de reméljük gyors.

Kicsit furcsa, hogy a Toyota háza táján nagy mostanában a csend. A 2013-as szeptemberi Frankfurti Autószalonon sem lehetett izgalomba jönni a japánok standja mellett, és egyelőre a genfi szalonra is csak az Aygót várhatjuk. Azért valami vicces tanulmány biztos lesz, de ne már, hogy egy Toyota 2014. év elején ezzel indul!

A Volkswagennél biztosan marha büszkék rá, hogy Sebastien Ogier-vel megnyerték a WRC-t, de a genfi kiállításra inkább csak átlagmodellekkel készülnek. A Polóra már ráfért a frissítés, míg a Golfból jön Golf Plus helyett a kompakt egyterű Sportsvan, bár ez a név sem valami találó egy családi Volkswagennek. Sportosságra nem számítunk tőle, praktikus megoldásokra, családbarát méretekre annál inkább. Nehéz lenne nagyot tévedni ilyen háttérrel.

Olyan régóta még az új Corsa bemutatását sem halogatják, mint a Volvo nagyobbik szabadidő-autójának leváltását. Idén állítólag megtörik a jég, az XC90 végre utódot kap. Az új már az SPA platformra épül, ez lesz a jövő Volvóinak közös alapja. Kétliteres turbómotorjai mellé konnektoros hibrid csatlakozik.