Csak elsőre tűnik hihetetlennek, hogy visszatér a Lada, a Renault segítségével mára egészen kinőtte magát a cég. Van fejlődés, nagy a választék, modernek a motorok, és különben is nagy terveik vannak az európai terjeszkedésre. Hát nem nagyszerű, hogy mi lehetünk az elsők? Pontosabban a Duna Autó Zrt., aki kereskedőként kapta meg a szigorúan szabályozott importőri jogot. Nem ijedtek meg a kihívástól, nekik is nagy terveik vannak a kultikus márkával.

Az egyelőre autók nélkül megtartott első hivatalos sajtótájékoztatón elmondták, hogy a Lada továbbra is az „elérhető mobilitásról” szól majd (prémium mégsem lehet), de azért nem akarnak fapados kocsikat lenyomni a torkunkon, jól használható, praktikus extrákat ígérnek megfizethető autókban. Rögtön háromfélében, ami valójában kilenc. Ügyesen mazsoláztak a kínálatból, az öregecskedő Priora és az ex-Dacia Logan MCV otthon marad, a jobbakat megkapjuk.

Lesz Kalina ötajtós és kombi karosszériával, Cross és Sport kivitelben, ahogy Granta szedánként és skodásan nagyra nyíló ötajtósként plusz Sport változatban, és a 4x4-et is rögtön kétféle kivitelben hozzák be, a klasszikus kiadás mellett jön a modernizált 4x4 Urban is. Ja, igen, a Niva néven most a Chevrolet ül, mert amíg nem találkoztunk a márkával, közösködtek egy kicsit. Talán így, hogy kivonulnak Európából, van esély a visszaszerzésére, mégis egy legenda!

Az erdészek és a terepezők így is örülni fognak neki, de lesz itt valami a sportos gépre vágyóknak is. Annyira büszkék ralis múltjukra és a jelenlegi WTCC-s sikereikre, hogy a Lada Sport tuningműhelyében kézi munkával építik át az autókat. Felspécizik a motort, leültetik a futóművet, kicserélik a fékeket a kipufogórendszerrel együtt, sportülés, alufelni, sőt további hangszigetelés is jár hozzá. Markó Zoltán projekt igazgató szokatlanul kedvező árat ígért a Sport kiviteleknek.

Sajnos árlistát még nem láthattunk, ahogy műszaki adattáblát sem, a számok még nem véglegesek, mert a hozzánk kerülő Ladák mind európai kivitelek Euro6-os motorral, a változtatások jelenleg is zajlanak. Megtudtuk, hogy a garancia jelentőségével tisztában vannak és mindenképpen túllicitálják majd a kötelezőt, de még folynak a tárgyalások. Egyelőre még autószalon sincs, de novemberre minden készen áll majd a Zay utcában az újrakezdésre. Szurkolunk, szurkolunk.

Jó hír a veteránosoknak, hogy a Lada Hungary a klasszikus típusokhoz is megszerezte az alkatrészforgalmazás jogát, így a családias hangulatú sajttáj arról már meggyőzött, hogy jó kezekben lesz a Lada. Ezt a bátor húzást elhivatottság nélkül kár is lett volna meglépni. Mivel az európai forgalmazás velünk indul, mi is kivehetjük a részünket a Lada új arculatának kialakításából, beleértve az árusítást és a szervizelést is. Várjuk a fejleményeket és az első tesztautókat!