Oké, elismerjük most még első blikkre kicsit átláthatatlan a sztori. Itt van ugye a Speedzone, a tavaly október óta a TV2-n sugárzott félórás műsor, minden vasárnap délben. Benne Vályi Pista, aki sem brutális, sem totálkáros, viszont néha mozdonyt és hajót is vezet (azt mondja, repülőt nem fog). Aztán van egy Youtube csatorna is, olyan videókkal, amiknek a tévéműsorhoz semmi köze, de ugyanazok csinálják, mint azt. Illetve nem teljesen, mert ide vannak feltöltve a hatszáz adás óta működő garázs tv műsorai is (magyarázat: a garázs tv a tesónk, ugyanaz a produkciós cég gyártja). Van még egy Speedzone.hu nevű weboldal, ami jó néhány éve működik már, egy Speedzone Facebook csatorna, ami nagyon megváltozott mostanában – huhh, mi ez az egész katyvasz?
 
A Speedzone egy régi név, amit egy új csapat vett kezelésbe. Mégpedig azzal a szándékkal, hogy új típusú tartalomgyárat faragjon belőle. Olyat, ami televízióra és internetre is készít anyagokat. Olyat, ami főleg mozgóképpel, de sokszor írott szöveggel is mesél. Olyat, ami több médiumot használ, de egyféle hangon szól. Olyat, aminek a készítői nem csak tolják a tartalmat, hanem kommunikálnak is a nézőikkel, sőt, azokat is hagyják tartalmat előállítani.
 
A Speedzoneban járműveket lehet látni, de korántsem csak személyautókat. Szárnyashajó, kukáskocsi, elektromos motor vagy bányamozdony – nekünk minden belefér, csak az út/idő ne legyen egyenlő nullával (tehát szobrok és katedrálisok nem lesznek, sörgyár talán).
 
Habár gondolataink folyamatosan járművek körül forognak, a Speedzone-ban nem a műszaki adatok, technikai megoldások és menettulajdonságok a főszereplők, hanem az emberek. Karaktereket, közösségeket, történeteket és hangulatokat akarunk megmutatni, azokat az elmeroggyantakat, akiket ugyanúgy befertőztek a masinái, mint minket.
Habár televízióval startoltunk, igazi otthonunk mégiscsak az internet, mert itt tudunk találkozni veletek, a nézőinkkel. Figyeljétek, ahogy építkezünk, csináljuk a műsort, reszeljük a weboldalt, toljuk a Facebookot. 
És nyomjátok a feedbacket, hiszen nektek csináljuk az egészet.
 
A Speedzone team, balról jobbra: 
 
Balázs Viktor (Viktorbá)
A Barbalics és a Pista tatának meg bácsinak szólítják, pedig alig múlt még ötven. Az már viszont igaz, hogy az autós újságírásban őskövületnek számít, a rendszerváltás évében kezdte az akkor frissen megjelenő, német gyökerű Autó Magazinban. Szinte nincs olyan autós médium ma Magyarországon, amihez ne lett volna valamilyen módon köze. Szeret félroncs állapotú csotrogányokra mutogatni és azt mondani: Látod, ezt a típust még új autóként teszteltem! Mostanában a hetvenes-nyolcvanas évekbeli kétütemű kettőötvenes motorokra és a vitorlázásra van rákattanva, mondjuk a vitorlásán is egy kétütemű Johnson berreg. Ő az új Speedzone koncepció egyik kitalálója és a tartalomért felelős – bácsi!
 
Eckhardt Balázs (Bruder)
Bruder, akit a második Speedzone adásban Balázs gazdaként ismerhettünk meg a Speedzoneitás kvintesszenciája és a bruderizmus nevű betegség állatorvosi lova. Mindenért remeg, ami mozog: egy traktortól ugyanúgy könnypárás lesz a szeme, mint egy pedálos kétütemű segédmotortól. Nagyon kell vigyáznunk rá, mert a ma élő legismertebb impulzusvásárló, ha két percre egyedül hagyod, könnyen lehet, hogy vesz egy Trabantot vagy egy csettegőt. Saját bevallása szerint a Hahu-s parkolójában több, mint száz jármű figyel, ezekről mind le kell beszélnünk őt, de igazából már attól boldog, ha lehet dumálni a kiválasztott romokról. Szakmája filmrendező, a Speedzone világ megteremtésében segít sokat.
 
Vince Tibor (Vinyus)
Vinyus a Speedzone producere, ő találta ki a nevet és ő hozta össze a csapatot. Nehéz keresztet visel: négyszáz lóerő és nyolc henger alatt megszűnik számára a mobilitás, ezért az életben maradáshoz nagyjából évente Amerikába kell utaznia, hogy megkapja azt a V8 dózist, amivel túl tud élni. Van egy különleges tulajdonsága: a világ bármelyik ismeretlen városában leteszed, és tíz perc alatt megtalálja a legjobb vendéglőt. Erre szükség is van, mert imád jókat enni és etetni, ez persze a csapat hasi profilján is meglátszik. Az utóbbi években belefogott az autóépítésbe is, egyik autója a Bodensee-n rendezett Tuning World kiállításon első helyezett lett. Naná, hogy egy Corvette-ről van szó.
 
Nagy Ádám (Ádi)
Ádám Vinyussal együtt a nulladik óra embere, a Speedzone születésének egyik bábája. Nyilván ő is többszörösen terhelt autóügyileg, neki a sok lóerő és a sár a hívószavai, vagy ezek kombináció. Ő az a legendás figura, aki benzines autóval vett részt a Bamakón, aminek a helyszíne egy olyan kontinens, ahol a dízel szinte egyedüli üzemanyag. Imádja a különböző terepre készült szörnyetegeket, ezekből több üzemképtelen is áll a garázsában, mert persze mindegyikhez hiányzik az „utolsó” néhány alkatrész. Hétköznap egy RS4-es Audival jár, amire úgy vigyáz, hogy cipőt cserél, ha sáros környéken száll ki. Ha küldünk neki linket egy üzemképes járműről, amit hozzá illőnek tartunk, a válasza mindig ugyanaz: Ez nekem túl gyenge!
 
Kovács Péter (Padavan)
Miért nincs feltöltve a kamera akksija? Miért nem indul el a GoPro? Miért recseg a hang? Egy csapat technikusának lenni tűrőképességet és kiegyensúlyozott idegrendszert igényel. Petiben szerencsére mindkettő megvan, máskülönben már rég messzire szaladt volna tőlünk. Autóügyileg persze ő is beteg srác: egy területiképviselő-fehér Daewoo Lanost birtokol és a csaja mégsem hajtotta még el. Mentségére legyen mondva, hogy az autóban nemrég fordult át a harmincezren a kilométerszámláló és úgy néz ki, mintha most jött volna ki a szalonból. Néha operatőrként is beugrik, és a srác tényleg környezettudatos: amióta velünk van, tölthető elemekkel dolgozunk.
 
Barbalics Bence (Bencike)
Hogyan kerül egy 105 kilós ex-válogatott kézilabdakapus egy benzinfüggő, automán bandába? Hát úgy, hogy nélküle nem lenne Speedzone, ő szerkeszti az adást. Bence 10 éve dolgozik televíziós szakemberként, eddig nagy kereskedelmi csatornák szupercsapataiban éjszakázott, fél éve viszont már velünk gyorsulgat. Na jó, eddig még inkább az öko-vonalat képviselte, mert egy fekete Prius kettessel jár, viszont újabban már egy sivító kétütemű Piaggio Typhoonnal is ostromolja a rózsadombi emelkedőket. Nekünk kincset ér a televíziós tapasztalata, ő pedig megtanult tőlünk indexizzót cserélni. Elég jó kézügyességgel csinálta, de ez nem is csoda, ha valaki a Happy Hands nevű strandkézilabda csapat tagja.
 
Vályi István (Pista)
Kétféle ember létezik: aki már ismeri, és aki ismerni fogja. Bloggerként kezdte, Omm szeme néven hirdette az igét, még szórványból. Aztán berobbant a magyar autós újságírás univerzumába és azóta is ott nyomja a munkaütemet, amihez persze nélkülözhetetlen néha szívni is. Megszállott drifter, lelkes autóépítő és jó cimbora, olyan, akire akkor is számíthatsz, ha már az indexkar is belever a karterbe. Érdeklődő, kíváncsi típus, gyerekkorában állítólag a vasgolyót is szétszedte. Talán ezért is volt ő a „Brutális fizika/kémia/történelem” című sorozatok műsorvezetője. De most nálunk kérdez és velünk kísérletezik, nem középiskolás fokon. 
És a fogalmatlanoknak: nem székely, hanem gömöri palóc. Pálóc, érted? 
 
Franta Péter (Peti)
Peti az éjszaka embere. Na nem azért, mert akkora nagy bulimanó (de igen), hanem azért, mert ő vágja a Speedzone-t és csak akkor hagyjuk nyugton dolgozni. Elképesztően eklektikus járműparkkal nyomul, a csapatból senki sem érti, hogy hogyan lehet egy háztartásban élni egy lepattant szürke Astrával, egy üvöltő Ducati Monsterrel és egy –khm– Tigra kabrióval. Amennyire ridegen tartja a járműveit – a Tigrának facsavarral van rögzítve a lökhárítója – annyira precíz a melóban, ezt ti is láthatjátok hétről-hétre. Imádjuk a kreativitását, ezt mindig túl kevés vágóképpel inspiráljuk, tűrőképességét pedig hónapokkal ezelőtti snittek kikerestetésével teszteljük. Különös ismertetőjegyei: mindig mosolyog, capoeirázik és gyakran hord jézus szandált – de tényleg.
 
Klug Lajos (Lali, nincs a képen)
Az a furcsa helyzet állt elő, hogy a csapat legfiatalabb tagja a rangidős. Lali az eredeti Speedzone weboldal és Facebook csatorna szerkesztője, most pedig az Új Tartalmi Mechanizmus (UTM, na jó csak vicc volt) szárnysegédje. Korán kelni nem szeret, de emelt fővel viseli, hogy az új Speedzone-nal neki is korábban kezdődnek a napok. Nem egy hűséges típus: fiatal kora ellenére hosszadalmas exautó listát tudhat magáénak, saját bevallása szerint nem volt még olyan autója, ami egy évnél tovább megmaradt volna nála.