A legnagyobb – Kraz hókotró

Az FKF Zrt. félelmetes veterán hókotrója lehetne akár a legviccesebb is, mégis a méreteitől ájultunk el igazán. Miután végigpróbáltuk a cég csupa modern célgépből álló flottáját, nem mehettünk addig haza, amíg nem vezettük a szó szerint nagy öreg szovjet vasat. Az 1987-es beszerzés máig üzemképes, sőt több év állás után is munkára kész. Csak 4-es riasztási szint esetén veszik elő, akkor viszont semmi sem állíthatja meg. Egytonnás tolólapjával nehéz is felvenni a harcot. Ijesztő, de jó móka volt!

 

A legbrutálisabb – MTM Audi RS6 R Avant

Ingolstadt környékén működik egy kis műhely, ahol csodák születnek. Az MTM tuningcégnél jártunk, ahol csupa kuriózumot vezethettünk, mégis egy családi kombi volt ránk a legnagyobb hatással. Az egyetlen példányban létező Audi RS6 R Avant már most is a világ leggyorsabb kombija, de újabb rekordra készülnek. 772 lóerős, 4,0-es, V8-as biturbo motorja egyszer 350 km/h-s végsebességgel repítheti ezt az egyszerre végtelenül komfortos és hihetetlenül sportos ínyencséget. Ez lenne a világ legjobb autója?



 

A leghíresebb – Mercury „Hell’s Chariot”

1978-ban Eddie Paul-ra rámosolygott a szerencse, megbízták, hogy készítsen néhány mutatós hot rodot egy zenés-táncos filmhez. Az azóta már híres autóépítő első feladata nagy kihívást jelentett, végül minden összejött: a Grease és a spéci verdák is világhírűek lettek. Az egyik sztárautót mégis éveken át a lomok között tárolták. Eddie végül visszavásárolta, és visszaadta eredeti, filmbeli fényét. Milyen szerencse, hogy éppen Amerikában jártunk, és megengedte, hogy kipróbáljuk a megkerült legendát!



 

A legdrágább - Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

Előfordul, hogy a különlegességek jönnek hozzánk. Ez az év sem múlhatott el Rolls-Royce-teszt nélkül. A 100 milliós Phantom Drophead Coupe 6,75 literes, V12-es motorjával több is, mint tekintélyt parancsoló, szinte kínos volt közlekedni vele Budapesten. Mégsem a megvető pillantások, hanem valami egészen más miatt adtuk vissza ezt a luxusgépet a legnagyobb lelki nyugalommal: nem éreztük benne azt a bizonyos birtoklási vágyat. Talán ahhoz angol lordnak vagy amerikai bankárnak kéne lenni…



 

A leggyorsabb - Peugeot RCZ-R

Laptiming rovatunk idei bajnoka egy francia kupé, amit már nagyon szerettünk volna vezetni, de a Peugeot tesztautó flottájába sajnos nem került be. Jani mégis szerzett egyet, és azonnal az első helyre repítette a Kakucs Ringen 0:47.09-es köridővel. A 270 lóerős RCZ R rétegmodell létére ma a márka legjobb autója, motorja, futóműve és kezelhetősége is kiválóan teljesített az asztfaltcsíkon, ahol sokkal durvább sportkocsik is jártak már. És ami a legjobb, közlekedésre is alkalmas, igazi stílusbomba. Imádjuk!