A Honda bejelentette, hogy nem fejleszt több gázolajos egységet, sőt a jelenlegieket is szépen lassan kiszedi a palettából. Elsőre drasztikusnak hangzik a lépés, ám a japán gyártó sosem tartozott az éllovasok közé a dízel piacon, így bizonyos szinten érthető a döntés.

Az első saját fejlesztésű dízelükre is 2003-ig kellett várni, amikor az Accord kínálatában megjelent a 2,2 literes i-CDTi. Természetesen ez előtt is voltak gázolajos Hondák a piacon, de ekkor még más gyártók, többek között az Isuzu egységeit használták fel. A palettában jelenlegi is fellelhető 1,6 literes i-DTEC a Honda második, egyben utolsó próbálkozása a szegmensben.

A felszabadult kapacitást nem hagyják veszni a gyáriak, hanem még intenzívebben vágnak bele a hibrid és az elektromos hajtások fejlesztésébe. Érthető a sietség, hiszen az eredeti tervek szerint 2025-ben minden egyes Honda modellnek át kell esni valamilyen szintű villanyosításon, majd 2030-ban az eladások háromnegyedét már olyan autóknak kell kiadniuk, melyek abszolút nem rendelkeznek belsőégésű erőforrással.