Norvégia azon országok közé tartozik, ahol az emberek kimondottan nyitottak az elektromos autózásra. Ezért egyre több az ilyen jellegű gépjármű, ami magával hozza az amúgy nem ennyire dinamikusan fejlődő töltőhálózat túlterheltségét. Konkrétan ott tartanak a norvégok, hogy problémás az elektromos taxi flotta töltése, mert az oszlopokért folyamatos harc zajlik, sokszor csak éjszaka lehet másnapra felkészíteni a munkaeszköznek számító autókat.

Ezen segítene valamelyest az új fejlesztés, mely a taxi drosztokat és a forgalmasabb állomásokat indukciós töltővel látná el, azaz elég csak ráállni a felületre a járművel és az meg is kezdi magától a feltöltődést, amíg a sofőr a következő utas érkezésére vár.

Persze, ezzel a 75 kilowattos rendszerrel elég körülményes teljesen feltölteni az akkumulátorokat, ám arra elég, hogy alaposan megnyújtsa a telepített oszlop látogatások közötti időtartamot.