Több szempontból is különleges volt az Év Autója választás idei fordulója. Először is, nyolc évvel a Nissan Leaf sikere után ismét egy elektromos autó hozta el az első helyet a Jaguar I-Pace személyében. Ami ennél is fontosabb, hogy az első helyért holtverseny alakult ki, ráadásul a második helyre sem egy mindennapi járgány érkezett be.

Az I-Pace és az Alpine A110 sportkocsi egyaránt 250 pontot gyűjtött össze, így a fináléban egy újabb szavazást kellett beiktatni, amit 18-16 arányban nyert meg az elektromos, némileg túlhízlalt vadmacska. Bizony, jól olvasod, ha egyetlen egy pont még pluszban az A110 mellett érkezik be, akkor ebben a körben sem született volna végeredmény. A harmadik helyre a Kia Ceed érkezett meg, mindösszesen három ponttal lemaradva az első két helyezettől.

Az eredményt lehet szeretni és lehet vitatni is, egy biztos, hogy ennyire döntésképtelen még sosem volt a zsűri az Év Autója kapcsán. Pedig nem volt annyira megosztó a mezőny, csak éppen ember legyen a talpán, aki a mai hihetetlenül gyorsan változó világban megmondja, hogy melyik a jó, és melyik a rossz irány.