A BMW X7 azóta foglalkoztatja a rajongókat, amióta tavaly a bajorok megmutatták az X7 iPerformance koncepció modellt. Egy giga nagy BMW SUV, ami a státusz szimbólumok világában is új szintre repíti a bajorokat? Naná, hogy már most toporzékolnak a vásárlók. Pedig az értékesítés csak jövőre kezdődik meg, ám addig legalább minden részlet kiderült minden idők legnagyobb BMW-jéről.

Először is a lényeg: az X7 5,1 méter hosszú, 2 méter széles és 1,8 méter magas. Tényleg óriási, így nem csoda, hogy a hűtőrácsa is akkora, amekkorát eddig még semmire sem húztak rá a németek, illetve játszi könnyedséggel elfért benne egy harmadik üléssor is (alapáron 7 személyes, felárasan 6 kényelmes fotelt kapunk). Természetesen nem csak a méret a lényeg, hanem a minőség is, így az X7 nem lesz soha fapados vagy spórolós, már alap áron olyan extrák járnak hozzá, amit mások súlyos pénzekért vesztegetnek. Ilyen például a Vernasca bőrözés, a 3 részes panoráma tető, a wireless mobiltöltő és WiFi hotspot, az adaptív LED világítás és a teljesen digitális műszerfal, hogy csak néhányat emeljünk ki a sorból.

Szintén mindenképpen megkapja a vásárló a 10 hangszóróból álló prémium hangrendszer és az állítható hasmagasságot és légrugózást, ám előbbi felár ellenében Bower & Wilkins is lehet 20 hangszóróval, míg az utóbbi tovább fejleszthető az Active Comfort Drive rendszerrel, ami kamerák segítségével az útviszonyokhoz megfelelően állítja be a rugózást. Szintén opciós tétel a lézeres távolsági fény és a 22 colos könnyűfém felni szett.

A motorpaletta nem soktagú, ám annál izmosabb. Európában benzinesként csak az xDrive40i kérhető 3 literes hathengeres motorral és 340 lóerővel. A dízel választék pontosan kétszer ennyi egységből áll, ám mindkettő szintén sorhatos háromliteres (az xDrive30d 265 lovas, míg az M50d már 400 tagú ménessel rendelkezik).