A BMW legfontosabb újdonsága az új 3-as generáció volt a Párizsi Autószalonon. Nem hiába, hiszen már a hetvenes évek közepétől meghatározza az autós piacot ez a modell és ez valószínűleg most sem lesz másként.

Külsőleg egyértelműen az 5-ös széria stílusjegyeit viseli magán, de szerencsére azért egyedi is tudott maradni valamennyire. A két vese például összeér középen, nincs drasztikusan ketté választva, a fényszóró pedig kapott egy alsó bevágást, hogy könnyebben megkülönböztethető legyen a paletta többi tagjától. Méretei is nagyobbak lettek, egészen pontosan 8,5 centivel nyújtották meg a 3-as hosszát a németek, míg a tengelyeket 4 centivel helyezték távolabb egymástól, hogy a növekedés a belső térben is könnyen tetten érhető legyen.

Nem csak kinézetre, hanem tudásra is közelebb került az 5-öshöz a 3-as BMW, sőt bizonyos szinten túl is szárnyalta azt. Alapáron már gyalogosokat és bicikliseket is felismerő vészfék asszisztenst kapunk, opciós listáról pedig olyan megoldásokkal is számolhatunk, mint a digitális műszerfal, a magától megállni és újra elindulni is képes adaptív tempomat, az automata sávváltás és előzés, illetve a vezetői beavatkozást nem igénylő parkolás. Ezen felül a mostani generációban debütált a BMW saját mesterséges intelligenciája, tehát a 3-as tulajok akár hangvezérléssel is beállíthatják a navigációt, vagy fontos adatokat kérdezhetnek le az autóról.

A motorpaletta a bevezető időszakban öttagú lesz. A benzines megoldásra voksoló vásárlók a négyhengeres 20i 184 vagy a 30i 258 lóereje mellett dönthetnek, míg a dízeles frontot a 18d, 20d és 30d képviseli 150, 190 illetve 265 lóerős teljesítménnyel. Később érkeznek erősebb egységek is a kínálatba, illetve lesz konnektorról tölthető hibrid variáns is 330e néven.