A Kia egyik újdonsága az idei Párizsi Autószalonon az e-Niro lesz. Az elektromos Kia az amerikai piac számára sem ismeretlen, hiszen ott Niro EV néven már korábban bemutatták a nagyközönségnek. Tehát már láthattuk, hogy miről van szó, mégis van valami új a nap alatt? Van!

Először is érdemes kiemelni, hogy az e-Niro ugyan azt a hajtásláncot kapja, mint a tengerentúli EV, mégis többet lehet vele egy töltéssel megtenni a sajtóanyag szerint. A drágább változat (64 kWh-s akkucsomaggal szerelve) ezek szerint Európában 485 kilométert megy el, míg az Amerikában "csak" 380-at. Hogyan lehetséges ez? A választ a mérési ciklusoknál kell keresni. Az amerikai hatótáv ugyanis az EPA (Environmental Protection Agency) szabványai szerint lett megadva, míg az európai már a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) módszerével lett lemérve. Mi a különbség? Az EPA ciklus jóval több erőteljes (lényegében padlógázas) gyorsítást és lassítást használ, míg a WLTP igyekszik minél jobban szimulálni a hétköznapi közlekedést.

Az európai szabvány városi fogyasztást vizsgáló része még ennél is tovább megy, a WLTP Urban mérés ugyanis arra mutatott rá, hogy az elektromos Niro akár 600 kilométert is simán elmegy egy töltéssel, ha engedjük érvényesülni az energia visszatápláló "motorféket", ezzel ténylegesen felérve a belsőégésű motorok hatótávjához.

Természetesen lesz egy visszafogottabb, 39 kWh-s akkumulátor csomaggal szerelt e-Niro is, ám ebbe már nem a 204 lovas elektromotort, hanem a 136 lovas egységet szerelik be.