Volt már elektromos autó az Audi kínálatában, ám az R8 e-tron akkor lépett színre, amikor még nem volt a világ felkészülve erre. Bele is bukott szerencsétlen, ám a név és az eszmeisége nem veszett el teljesen. A most Amerikában bemutatott Audi e-tron viszont már olyan helyzetben van, ami akár sikerre is viheti az egész történetet.

Ma már jóval nyitottabb a világ az elektromos autózás felé, mint 7-8 éve, így gyakorlatilag minden valamire való gyártó jött már ki ilyen villanyos modellel. Természetesen az Audi sem maradhatott ki, már csak azt kellett eldönteni, hogy milyen elektromossal sokkolják a piacot. Sportkocsi? Korai még! Kisautó? Méltatlan! SUV? Azt amúgy is zabálják a népek, legyen hát az!

Már csak egy jó elektromotor és néhány jó képességű akkumulátor kell a sikerhez. Sőt, nem is egy elektromotor, hanem legyen mindjárt tengelyenként egy, azaz összesen kettő. Ezek összteljesítménye 408 lóerő és több mint 600 Nm nyomatékot képesek azonnal a vezető rendelkezésére bocsájtani egy pillanat alatt. Ugye, hogy az 5,5 másodperces 100-as sprint nem olyan rossz egy szabadidő járgánytól?

Persze, mit ér a teljesítmény, ha pillanatok alatt elfogy a szufla belőle? Ezért kell a 95 kWh-s akkumulátor csomag, ami WLTP szabvány szerint 400 kilométeres hatótávot biztosít, azaz néha még egy-egy vidéki út is befigyelhet akár e-tron tulajként. Persze, tölteni azért így is kell. Vagy este otthon a hálózatról tizenóra alatt, vagy 150 kW-os DC villámtöltőről (sok sikert, szükséged lesz rá hogy találj valahol és még hely is legyen) akár fél óra alatt 50 százalék töltöttséget is visszaszerezve. Azért azt hozzá tenném, hogy ha hihetünk az ígéreteknek, akkor az Audi most már tényleg nagyon ráfekszik a megfelelő infrastruktúra kiépítésére, azaz 1-2 éven belül nem lesz probléma a közelben "tankolási" lehetőséget találni.

A járgány tudására semmi panaszuk nem lehet az Audi vásárlóknak. A digitális műszer alap, a virtuális visszapillantó viszon opcionális. A 600 literes csomagtér praktikus, akár csak a 7 centis tartományban állítható hasmagasság a légrugózásnak köszönhetően.