Nagyon úgy tűnik, hogy egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a nagy nemzetközi autószalonok. Már tavaly is voltak problémák, amikor pár gyártó bejelentette, hogy nekik nem kifizetődő a kiköltözés és a jelenlét, ám a mostani Párizsi Autószalon nagyon úgy néz ki, hogy negatív rekordot állítanak fel.

Idáig összesen 16 márka mondta vissza a programot, legutóbb az Opel jelentette be, hogy mivel nincs igazi újdonságuk, így nem lesznek jelen az október elején megrendezésre kerülő szalonon. Nem számíthatunk továbbá a következőkre sem: Alfa Romeo, Aston Martin, Fiat, Ford, Infinity, Jeep, Lamborghini, Mazda, McLaren, Mitsubishi, Nissan, Rolls-Royce, Subaru, Volkswagen, Volvo.

De vajon mi változott meg, hogy már nem tartják fontosnak a nagyobb cégek, hogy jelen legyenek az ilyen rendezvényeken? Egyes szakértők szerint a vásárlási szokások gyökeres átalakulásában kell keresni az okokat. Ma már inkább az internetről tájékozódnak az emberek, azaz akár egy jól leforgatott kis filmecskével is jóval több embert lehet elérni, mint egy kiállítói standdal, ráadásul sokkal olcsóbb is egy internetes kampány, mint napokra kiköltözni egy másik országba.