A Mercedes már évek óta promózza, hogy a jövőben az EQ modellcsaláddal képviselteti magát a német gyártó az elektromos autók között. Most végre megérkezett az új vonulat első tagja, mely EQC néven kerül a kereskedésekbe.

Lényegében egy elektromos GLC-ről van szó, az EQ Concept tanulmány futurisztikus formai megoldásaiból alig maradt valami meg a végleges változaton. Talán jobb ez így, egy olyan korban, ahol a legtöbb ember még idegenkedik az elektromos autózástól, könnyebb eladni egy ilyen terméket konzervatív külső és belső kiépítéssel.

A lényeg azonban nem a körítés, hanem ami az alatt található. Az elektromos SUV mozgatásáról tengelyenként egy elektromotor gondoskodik 407 lóerős összteljesítménnyel. Az EQC tehát összkerekes, de normál helyzetben csak az első tengely hajt, a hátsó csak nagyobb igénybevétel esetén csatlakozik be. Ezzel a konfigurációval 5,1 másodperces 100-as sprintet ígérnek a gyáriak, a végsebesség pedig 180 kilométeres óránkénti sebességnél van lekorlátozva.

A 80kWh-s akkumulátor csomagnak köszönhetően az egy töltéssel megtehető hatótáv akár 450 kilométer is lehet, már amennyiben takarékosan közlekedünk vele. Ebben nagy segítség lehet az új Eco Assist rendszer, ami például a gázpedál rezgetésével is jelzi, ha indokolatlanul ki szeretnénk nyomni a szemét utazás közben. Újdonság szintén az új generációs hangvezérlő rendszer, mely a "hol a legközelebbi töltőállomás" kérdésre készségesen aktiválja a navigációt a töltőponthoz.

Apropó töltés. Az autó gyárilag egy vízhűtésű 7,4 kw teljesítményű belső töltővel van ellátva, mely normál otthoni hálózatról bizony egész éjszakás csatlakozást kér a konnektorhoz, hogy lemerült helyzetből 100 százalékra töltődjön fel. Jó hír viszont, hogy némi felár ellenében a kereskedésben megrendelhető a Mercedes saját fali töltő rendszere (fel is szerelik nekünk a saját otthonunkban), mellyel már 40 perc alatt 80 százalékra lehet felhúzni az akkumulátorokat.