A Jardine Motors Group több mint 1000 autó tulajdonost keresett fel Angliában, hogy fel tudja mérni, mennyire használják ki az emberek a modern járművek tudását. Itt most nem a sebességre és a kanyarvadászatra kell gondolni, hanem a vezetést segítő eszközök használatára.

Az eredmény egészen megdöbbentő: a megkérdezettek fele nem tudta hogyan kell bekapcsolni a sávtartó asszisztenst és a távolságtartó tempomatot, de legalább ennyien nem használták még sosem az ülések memória funkcióját vagy éppen a parkolást segítő automatikát. A navigációs rendszerek kezelésével a tulajdonosok 32 százaléka nem volt kibékülve, míg az ülésfűtést a 10 százalékuk nem tudta beüzemelni.

Felmerül a kérdés, hogy akkor minek vesz valaki olyan autót, aminek a kényelmi extráit nem akarja vagy tudja használni? A legtöbb ember azzal magyarázta a jelenséget, hogy inkább álljon több funkció a rendelkezésére, mint hiányozzon valami, amit éppen használni szeretne. Ami még ennél is durvább, hogy a felmérésben résztvevők 80 százaléka továbbra is fontosnak tartja, hogy minél okosabb legyen egy autó, azaz a legközelebbi vásárláskor is kiemelt figyelmet kapnak a rendelkezésre álló extrák a modell kiválasztásakor.