Ferdinand Dudenhöffer, egy német professzor hozott össze nemrég egy igazán érdekes tanulmányt. Dudenhöffer azt vizsgálta, hogy bizonyos gyártók mennyit költenek egy autóra (beleértve a fejlesztési és gyártási költségeket is adókkal együtt) és mennyit kérnek el érte, azaz mekkora profittal dolgoznak.

Az így felállított rangsor tetején a Ferrari tanyázik, az olasz gyártó átlag 69 ezer eurót keres minden egyes eladott autón, ami nagyon parádés teljesítmény. Ettől jelentősen lemaradva, de még mindig szépen keres a Maserati és a Porsche, ők 5-6 ezer eurót nyernek minden megrendelésen, míg a német trió (Audi, BMW, Mercedes) 3 ezer euró körüli profitot jegyezhet fel eladásonként. Még éppen nyereséges a Jaguar és a Land Rover, bár ők csak 800 euró profitot tudtak elérni a vizsgált időszakban járművenként.

Természetesen vannak olyanok is, akik súlyos összegeket fizetnek azért, hogy a piacon legyenek. Ilyen például a Tesla, aki 11 ezer eurót veszít minden egyes eladott elektromos autón, illetve a Bentley, aki 17 ezer eurót bukik, ha valaki betér a szalonba, azaz vehetjük úgy, hogy minden egyes eladott Bentley után a Volkswagen csoport teljesen ingyen ad át egy jól felszerelt új Volkswagen Polo-t.

Érdekes lett volna megtudni, hogy mekkora haszonnal, vagy éppen ráfizetéssel működik például a Rolls-Royce, a Lamborghini és a McLaren, ám ezek a gyártók hétpecsétes titokként őrzik a pénzügyi adataikat.