A Suzuki alapos ráncfelvarrásnak vetette alá az egyik legsikeresebb modelljét, a Vitarát. Kívülről az új színek (napfény sárga és márványkék) és a LED-es hátsó lámpák mellett az átszabott hűtőrács lehet árulkodó, míg a beltérben az új díszlécek és a puhább műszerfal borítás tűnhet fel azonnal.

A vezetést segítő és a biztonsági rendszerek száma is bővült, tovább fejlesztették például a vészfék asszisztenst, amit mostantól DSBS (Dual Sensor Brake Support) néven találhatunk meg a leírásokban. A fejlesztés lényege, hogy az autó most már lézerrel és kamerával is pásztázza az utat (távolabbra tekint, mint eddig), és ha veszélyt észlel, akkor fokozatosan avatkozik bele a vezetésbe. Először csak fény- és hangjelzéssel figyelmeztet arra, hogy valami van előttünk, majd aktiválja a vészfék rásegítést. Ha továbbra sem reagálunk, akkor magától fékez le álló helyzetre.

Szintén új a holttér figyelő és a sávtartás segítő funkció. Utóbbi nem keverendő össze a teljes értékű sávtartókkal, ez ugyanis nem kormányoz magától, hanem csak figyelmeztet arra, hogy éppen elhagyjuk a sávunkat, ezzel balesetveszélyes szituációt idézve elő.

A legfontosabb változások egyike, hogy a motorpalettából kikerült az 1,6 literes szívó motor, így mostantól csak a Boosterjet turbós egységek lesznek választhatóak a Vitarához.