Skoan nem tudják, de az Aston Martin 2011-ben kipróbálta magát a kisautók piacán is. A Cygnet névre keresztelt Toyota IQ átirat akkora bukta volt, hogy másfél évvel később már ajándékként adták a drágább modellek mellé, így nem csoda, hogy 2013-ban le is állították a gyártást.

Most viszont újra elővették a gyár képviselői, egészen pontosan a morcos hivatalos tuningokat készítő Q részleg. Az 1,3 literes motort kikapták belőle, majd nagynehezen beletuszkolták a Vantage S 4,7 literes 430 lovas V8-asát. Természetesen ehhez alaposan át kellett szabni mindent a parányi autón, így például nem keresztben, hanem hosszában építették be a nagyobb aggregátot, mindezek mellett pedig a hétsebességes váltónak külön alagutat is ki kellett alakítani. A végeredmény egy olyan kis gömböcske, ami 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, a végsebessége pedig akár 274 kilométer is lehet óránként.

Persze, ekkora teljesítményt nem lehetett az eredeti felfüggesztéssel és fékekkel biztonságosan kezelni, így ezeket a versenyautózás világából érkező szettekkel erősítették fel. Így már nagyjából kezelhető a kis szteroid törpe, de azért jól jöhet még az a csövezés, ami az utastérben feszül.