1968-at írunk, amikor Giorgetto Giugiaro és Aldo Mantovani úgy dönt, hogy közös formatervező és mérnöki irodát nyit Studi Italiani Realizzazione Prototipi S.p.A néven. Ez ugyan az a cég, melyet később mindenki egyszerűen csak Italdesign néven ismert meg az autózás világában. Olyan modellek megjelenését köszönhetjük nekik, mint például az 1972-es Lotus Esprit, az 1974-es Alfa Romeo Alfetta GT vagy az 1976-os Maserati Quattro, a modern érában pedig a Maserati Coupe és az Alfa Brera talán a legfeltűnőbb példa.

Milyen fontos esetről tudunk még az autózás világából, ami 50 éve megindított valamit, ami még ma is tart? Például a Nissan a Skyline erősebb változatát piacra dobta GT-R néven, ezzel egy legendát útnak indítva. Adja magát tehát, hogy a két gyártó egy közös projekttel ünnepli meg a fél évszázados születésnapot, ez pedig a most leleplezett Nissan GT-R50 koncepció járgány. Érdekességként csak annyi: a két gyártó most dolgozik először közösen egy autón.

Lényegében egy alaposan átdizájnolt 2018-as Nissan GT-R Nismo-ról van szó. "Mi történik, ha limit nélkül építhetünk egy GT-R-t? Hát ez!"-mondta Alfonso Albaisa, a Nissan dizájnért felelős alelnöke.

Természetesen nem csak a külső ünnepi, hanem a hajtáslánc is kapott némi törődést. A 3,8 literes V6-os blokkra GT3 versenyautó turbókat szereltek, az intercooler méretét megnövelték és még az olyan részletekre is figyeltek, mint például a megerősített főtengely és a tovább finomított üzemanyag befecskendezés. A végeredmény így 720 lóerő és 780 NM nyomaték.

Arról egyelőre nincs szó, hogy sorozatgyártásba kerülne a különlegesség, de hivatalosan nem zárta ki ennek az eshetőségét a Nissan vezetősége.