Az X5-ös BMW-k történetének a legrövidebb periódusát kapta meg az F15-ös generáció. Míg az első X5 és a második is egyaránt hat-hat évet maradt meg a kínálatban, a harmadik csak négy évet maradhatott. Nem azért, mert rossz autó lenne, hanem szimplán csak azért, mert gyorsabban fejlődik a gyártó, mint eddig bármikor.

Az új X5 megjelenése közel sem nevezhető visszafogottnak, az óriási hűtőrács és a lökhárító méretes légbeömlői legalább annyi embert botránkoztathatnak meg, mint amennyit lenyűgöznek. Akár tetszik, akár nem, azért az biztos, hogy így mindenki azonnal megbámulja az utakon ezt a generációt is. Hátul már konszolidáltabb a helyzet, az eddig X5-ös sajátosságnak számító lépcsős lámpatesteket például vékonyabbra és egybefüggőbbre cserélték. Azonban nem csak az ilyen formai megoldástól tűnik drabálisnak az új generáció, tényleg méretesebb, mint eddig bármikor: 4,92 méretes hosszúsággal, 1,97 méteres szélességgel és 1,74 méteres magassággal büszkélkedhet most már a modell.

Belül még jobban tetten érhető a generáció váltás. Az X5-ösök történetében először itt jelenik meg a teljesen digitális műszeregység, melynek mérete megegyezik a mellette található infotainment kijelző méretével (12,3 col mind a kettő). A méretnövekedésből természetesen az utasok profitáltak a legtöbbet, az eddig is tágas SUV-ben tényleg királyi helykínálattal találkozunk. A csomagtér alapból 645 literes, de az ülések ledöntésével már 1860 literes rakteret kaphatunk.

Technikai újításokkal is találkozhatunk szép számban. Ilyen például a parkoló asszisztens, ami mostantól nem csak a kormányzást veszi át, hanem a gázadást és a fékezést is elvégzi helyettünk. Szintén ide köthető az első hallásra furcsának ható automata tolató rendszer, mely akár 50 métert képes magától hátramenetben vezetni ugyan azon a nyomvonalon, amit előtte előremenetben sofőrrel tett meg. Ez mire jó? Volt már, hogy egy zsúfolt mélygarázsból kellett kanyarodó emelkedőn kihajtanod hátramenetben? Velem már fordult elő és átérzem a rendszer fontosságát.

Motorpalettát tekintve az első időben kicsit visszafogottabb a kínálat, mint eddig volt. A dízelek szerelmesei a 265 lóerős 30d mellett akár a 400 lóerős M50d-t is kérhetik, míg a benzines aggregátot kedvelők kénytelenek lesznek most még egyedül a 340 lóerős 40i-vel beérni. Van ugyan egy új fejlesztésű 50i változat is, de ez sajnos Európában nem lesz kapható, kizárólag az amerikai piacot célozzák meg vele a bajorok.