A Honda Angliában működő részlegének köszönhetjük, hogy immár platós kivitelben is megcsodálható a legújabb generációs Civic Type-R. Persze, szó sincs sorozatgyártásról, de azért érdemes egy pár mondat erejéig foglalkozni a Project P névre keresztelt koncepcióval.

Az új Type-R egy korai szériáját vették alapul az átépítéshez. Nemes egyszerűséggel a B oszlop után eltávolították a tetőt és a hátsó üléseket, a helyüket pedig egy méretes bukócső és persze a raktér vette át. Mi a helyzet a Type-R jellegzetességének számító óriási hátsó szárnnyal? Az bizony szerencsére megmaradt, ezzel megőrizve a sportos arányokat. A hajtáslánchoz nem nyúltak hozzá, bőven elég minden mókához a gyári 320 lóerő és a 400 Nm nyomaték.

Na de mi értelme ennek az egésznek? Sorozatban nem fogják gyártani, tanulmánynak pedig túlságosan készen van. Ne keress okot! Talán mennek vele egy elsőkerekes pickup rekordot a Nordschleifén, aztán mehet a raktárba mutogatni, hogy ilyet is tudunk, ha akarunk.