A Volvo vezetősége árulta el, hogy soron kívüli gyártókapacitás bővítésre van szükségük a belga üzemükben és a kínai gyárban is. Miért? Mert az új XC40-et úgy viszik, mint a cukrot.

Már az Év Autója cím bezsebelése előtt is kedvező volt a kis SUV fogadtatása, de természetesen egy ilyen elismerő cím marketing eszközként is nagyon jó hatással van az eladásokra. Így lehetséges, hogy az alig egy éve bemutatott XC40-re már most 80 ezer megrendelés érkezett, és még sokan csak most kezdik el felfedezni a bajor triumvirátusnak kő kemény konkurenciát állító szabadidő modellt a vásárlók.

Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója elárulta, hogy hibáztak, gyakorlatilag alábecsülték a saját újdonságukat, egyszerűen nem bírják a jelenlegi gyártó kapacitással kiszolgálni a vásárlókat. Ennek értelmében nagyon gyorsan bővítik a belga gyáregységüket, illetve nemsokára Kínában is megkezdik a modell gyártását.

Természetesen ez azt jelenti, hogy az alkatrész beszállítóknak is fel kell kötniük a gatyájukat, illetve ezzel egy újabb bizonyítékot kaptunk arra, hogy az SUV mánia még közel sincs lecsengőben.