Láttunk már az álcázott modellről sivatagban csapatós videót, hallottunk pletykákat a felszereltségéről, ám most vége a találgatásoknak: hivatalosan is itt van a Rolls-Royce Cullinan.

Először is érdemes leszögezni, hogy ha a Bentley Bentayga már túlzásnak érződött számodra, akkor a Rolls megoldását főleg nem fogod tudni hová elhelyezni. Ez főleg akkor szembetűnő, ha a négy gigantikus fotellel szerelt változatot veszed szemügyre, ekkor ugyanis a hátsó ülések között külön hűtőt és pezsgőtartót fedezhetsz fel, a csomagtér pedig külön üvegezéssel van elválasztva az utastértől. A visszafogottabb vásárlók kérhetik egybefüggő hátsó paddal a gigantikus Rolls-t, a finom bőrözésnek köszönhetően ráadásul ekkor is adott a megnyugtató luxus érzete. Apropó csomagtartó! Egy opciós tétellel tovább bővíthető az ülések száma kettővel, ám senki se a már megszokott harmadik, leginkább kényszerűségből használható üléssorra gondoljon, hanem egy olyan kihajtható megoldásra, aminek köszönhetően bármikor gyönyörködhetünk a tájban az autó mögött egy pohár pezsgő társaságában (ihatunk, legfeljebb a sofőr viszi tovább a guruló lakosztályt).

A Cullinan mindezek mellett még arra is vigyáz, nehogy kellemetlen helyzetbe kerüljön a kiszolgáláshoz szokott vásárló: beszálláskor a karosszéria 4 centit lejjebb emelkedik, nehogy magasra kelljen felmásznunk, az ajtók pedig gombnyomásra záródnak, mert hát milyen snassz dolog kifelé pipiskedni szmokingban, hogy elérjük a fogantyút.

A méretes bódé természetesen erős motort kíván, így nem illik meglepődni a 6,75 literes V12-es erőművön sem. Ez az egység 563 lóerőt képes mozgósítani, ami azért valamelyest elmarad a csúcs Bentayga 600 lovacskát számon tartó ménesétől, arra viszont bőven elég, hogy lendületesen lehessen vele közlekedni. Persze, ezzel a járgánnyal nem a kanyarokat fogják vadászni a tulajdonosok, ám ha mégis erre adnák a fejüket akkor az intelligens légrugózás előnyeit is megtapasztalhatják. A rendszer lényege, hogy nem engedi elemelkedni a kerekeket a földről. Ezt úgy teszi, hogy amint az egyik kerék elhagyná a talajt, a beépített kompresszor pillanatok alatt felépíti a nyomást a rugóban és visszatolja az érintett kereket a föld felé a kellő tapadás érdekében.

Csupán érdekesség, és szinte már degradáló egy ilyen autónál kiemelni, de a Cullinan az első Rolls modell mely összkerékmeghajtással és lehajtható hátsó üléssorral kerül a piacra.