Azzal, hogy a Cupra a Seat-tól leválva külön márkaként indul harcba a sportos autók piacán, szinte borítékolható volt, hogy a srácok nem fukarkodnak majd a lóerőkkel. Már is itt az Ateca átgondolásuk, amely nem csak külsőleg tűnik lendületesnek, hanem tényleg az.

Először is az ember szeme az agresszív lökhárítókon, az ízléses hátsó szárnyacskán, a négy kipufogón és a bronzszínű 19-es felniken akad meg. Először legyintenél rá, mert hát láttunk már kegyetlenül sportos külsőt visszafogott bevásárló járgányra ráhúzva eleget, de ha Cupra jelvényt látsz, tényleg illik komolyan venni. Az Ateca esetében például azért, mert az orrában egy 2 literes turbós TSI erőmű dolgozik négy híján 300 lóerős teljesítménnyel.

Mire elég ez egy ekkora SUV esetében? Pontosan arra, hogy 5,4 másodperc alatt katapultálj vele 100 kilométeres óránkénti sebességre, a német autópálya egyes szakaszain pedig most már akár 245-el is repeszthetsz vele.