Az idei Genfi Autószalon egyik legjobban várt újdonságát egyértelműen az Audi standján kellett keresni. A németek az A8 után ugyanis végre lerántották a leplet az A6-ról is.

Ami biztos, hogy az Audi is abba az irányba halad, mint a Mercedes, azaz legyen csak nyugodtan egyforma az összes modell, majd legfeljebb méret alapján számozzuk be őket. Na jó, annyira nem drasztikus a helyzet, mint a csillagos márka esetében, de elölről tényleg megkapó a hasonlóság a nagytestvérrel.

Belül még inkább szembetűnő a testvériesség a két modell között, gyakorlatilag egy az egyben azokkal a megoldásokkal találkozhatunk, mint amire még nem is olyan régen rácsodálkoztunk az A8 bemutatóján. Itt is a két különálló tapogatható kijelző és a digitális műszeregység határozza meg az összképet, az anyagminőség pedig egyértelműen a prémium szegmens sajátja. Gond tehát, ha ennyire hasonló két modell? Nem, amennyiben az új generáció trendjét elindító járgány kellően egyedi és minőségileg rendben van. Jelen esetben tehát nem negatívum, hanem erősen pozitívum, hogy olcsóbban is kaphatunk egy A8-at, csak éppen A6 néven.

Ami viszont egy kicsit csalódás, hogy a motorpaletta a kezdeti időkben igencsak visszafogott lesz. Választhatunk benzines, vagy éppen dízel egységet, de mind a kettőt csak és kizárólag 3 literes kiszerelésben. Az előbbi 340, míg a gázolajos 286 lóerőt képes a vezető szolgálatába állítani. Hibrid? Ezek már azok! Mikrohibridek, azaz kizárólag elektromosan nem képes egyik változat sem közlekedni, viszont a fékezéskor keletkező energiát felhasználva valamennyire le tudja nyomni a jármű fogyasztását.

Nem kérdéses, hogy később még alaposan kibővül a paletta, lesz itt S6 és RS6 kivitel is, sőt én jelen pillanatban a zöldrendszámos A6 lehetőségét sem zárnám ki.