A Toyota többek között az Auris új generációjával is házal a Genfi Autószalonon. Nem csak a formája jövőbe mutató, hanem azok a hajtásláncok is, amelyeket kérhetsz hozzá.

Először is érdemes leszögezni, hogy az új Auris ugyan arra a TNGA platformra épül, mint a Prius és a C-HR. Ez miért fontos? Mert egy könnyen variálható és bővíthető alapra tudtak építeni a Japánok. Formáját tekintve elődjénél jóval lendületesebb a modell, ami nem csak a határozottan újraértelmezett vonalaknak köszönhető, hanem annak is, hogy 4 centivel hosszabb és ugyan ennyivel alacsonyabb is lett. A vezetés élményét az alacsony súlypont és a multilink felfüggesztés garantálja.

Motorpaletta tekintetében egyértelműen a jövő lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotáskor. A dízeleket ott ütik a környezetvédők a kormányzatokkal karöltve, ahol tudják, így a Toyota már nem is erőlteti a témát, azaz gázolajos aggregáttal nem kérhetsz már Aurist. Van viszont hibrid rendszer, ráadásul nem is egy, hanem mindjárt kettő. Mostantól ugyanis a Priusban megismert 1,8 literes benzines elektromos (120 lóerő) kombináció mellett kérheted a 2 literes benzinest megoldást is 180 lóerős teljesítménnyel. Akik még nem érzik nagyon a hibrid témát, azok is számításba vehetik a Volkswagen Golf konkurenciának szánt japánt, ugyanis az 1,2 literes 116 lóerős turbós benzines megmarad még a választható egységek között.