Egy párszor már foglalkoztunk oldalunkon a készülő elektromos Jaguar I-Pace modellel, ám egészen idáig csak pletykákra és találgatásokra lehetett támaszkodni a témában. Most a Genfi Autószalon előtt hivatalosan is kiteregette a gyártó a környezettudatos vadmacska adatait.

Először is fontos leszögezni, hogy nem egy kisméretű villanyosról van szó, hiszen 4,6 méteres hosszával például nagyobb, mint az E-Pace SUV. Egy ekkora bódét elég nagy kihívás elektromosan mozgatni, ám a Jaguar nagyon úgy néz ki, hogy sikerrel oldotta meg a problémát.

A 90 kWh-s akkumulátor csomagnak köszönhetően mintegy 475 kilométeres hatótávot ígérnek (látványosan többet, mint amit először nem hivatalos források kiszivárogtattak a gyárból) , az elektromotor 400 lóerőnyi teljesítménye és 700 Nm-es nyomatéka pedig nem elhanyagolható menettulajdonságokkal ruházza fel a járgányt: mindössze 4,5 másodperc elég ahhoz, hogy elérje vele az ember a 100 kilométeres óránkénti sebességet.

Nem csak egyenesen hasít magabiztosan az I-Pace, hanem a kanyarvadászat közben sem vesznek el a ragadozó ösztönei. A padlóba süllyesztett akkumulátoroknak köszönhetően kellően alacsony súlypontot tudtak kialakítani a gyáriak, a karosszéria merevsége pedig magasan a legjobb a Jaguar eddigi történelmében. Mindezek mellett fontos tényező még az Active Air Suspension légrugós felfüggesztés, mely természetesen állítható, így mindig az adott felhasználáshoz legjobban illő karakterisztika érhető el.