Egy régi-régi Ferrari-kereskedő pert indított a gyártó ellen, mivel elege lett abból, hogy a vevőket lényegében átverik azzal, hogy a gyár tudtával és engedélyével írják át a kilométeróra-állást a gyári DEIS-diagnosztikai géppel, ezzel jelentősen felértékelve a módosított óraállású példányokat. A Ferrari természetesen tagadott mindent, de a Daily Mail most birtokába került bizonyítéka ellen nehéz lesz bármit állítaniuk.
 
Egy céges körlevélről van szó, amely 2017 áprilisában íródott, de most tették csak közre, mivel része volt a periratoknak. A levélből világosan kiolvasható, hogy a DEIS Tester a továbbiakban nem fogja támogatni a hozzáférési kód lekérést illetve a lehetőségét annak, hogy az NQS ECU-tábla adatait reseteljék vagy módosítsák a Ferrari Technical Departments-en keresztül és a jövőben nem lesz lehetőség az NQS ECU alaphelyzetbe állítására sem.
 
Ez a modul tárolja többek között a megtett kilométerek számát is és ahhoz, hogy hozzáférjenek a Maranellói központ engedélye szükséges illetve ők teszik (tették) lehetővé mindezt on-line. A Ferrari az első körben cáfolta ezt, de azzal, hogy a per indítása után pár nappal kiadták ezt a körlevelet, lényegében beismerték, hogy a funkció elérhető volt a kereskedések/márkaszervizek számára.
 
A Ferrari állítása szerint nem volt tudomásuk arról, hogy ilyen visszaélések történtek volna és jogilag valószínűleg igazuk is van, hiszen az óracsoport hibája vagy baleset esetén meg kell lennie a lehetőségnek a visszaállításra, ettől függetlenül kiiktatták ezt a rendszerből.
 
A kérdés csupán az, hogy vajon hány kereskedő élt vissza ezzel a lehetőséggel és növelte meg milliókkal egy-egy használt Ferrari árát?