A Kia a Ceed legújabb generációja kapcsán a többet ésszel, mint erővel elvet követte. Nem csak azért praktikusabb az új járgány, mert nagyobb az elődjénél, ezáltal kényelmesebben lehet utazni benne, hanem azért is, mert végre elhagyták a sokakat megannyiszor összezavaró aposztróf jelet az elnevezésből. Sokan hirtelen felindulásból eddig is a Ceed nevet használták a hivatalos cee'd helyett, így miért ne lehetne azt írni a kocsi hátuljára? Jobb így mindenkinek.

Persze, nem csak a név változott meg, hanem a tartalom is. A megjelenés sportosabb a vékonyabb fényszóróknak köszönhetően, ám az előző generáció karakterisztikája alapvetően megmaradt. A nagyobb helykínálatot már említettük, de azért azt sem szabad elfelejteni, hogy a csomagtér sem volt még a modell életében akkora, mint most. Egészen pontosan 395 literrel gazdálkodhatnak majd a vásárlók a hátsó ülések ledöntése nélkül.

A vezetést támogató rendszerek közé bekerült a kettes szintű önvezető funkció, azaz opciós elemként most már magától tartja a sávot és követi le az előttünk haladót a Ceed.

A motorpaletta a módosított 1 literes T-GDi turbós benzinessel indul, ami most már 118 lóerős teljesítményt tud felmutatni. Az 1,6 literes variáns kiesett a kínálatból, de csak azért, hogy helyet adjon a jóval takarékosabb 1,4 literes 138 lóerős turbós erőműnek. A dízel frontot továbbra is az 1,6 literes gázolajos képviseli 113 és 134 lóerős kivitelben.

Először a Genfi Autószalonon mutatja meg magát a közönségnek az új generáció, az európai kereskedésekbe pedig valamikor nyár végén érkezik meg.