Már nyolc éve annak, hogy Michael Stoschek, egy német milliárdos és autórajongó üzletember felkérte Pininfarina műhelyét, hogy rajzolja meg a Lancia Stratos modern kivitelét. A Ferrari 430 Scuderia alapokra ültetett sportkocsi prototípusa el is készült, ám ekkor az ágaskodó lovacskások leállították a folyamatot és megtiltották Pininfarinának a további együttműködés. A modern Stratos ekkor úgy tűnt, hogy sosem valósul meg igazán (főleg hogy a Lancia kizárólag az olasz belpiacon működik már csak az utóbbi években), ám most megérkezett a hír, hogy 25 darab biztosan készül belőle belátható időn belül.

Hogyan lehet ez? Nemes egyszerűséggel az Olaszországban működő Manifattura Automobili Torino (MAT) felvásárolta a licenszeket és a Ferrarit megkerülve végig viszi a projektet. A technikai részletek nem ismertek, csupán annyit közöltek róla, hogy 25 darabot készítenek el, a meghajtásáról pedig egy még ismeretlen eredetű V8-as blokk fog gondoskodni 542 lóerős teljesítménnyel. A szóban forgó példányok három részletben készülnek majd el három különböző felhasználási módhoz felkészítve. Lesz belőle GT versenyautó, ralira felkészített vadállat és utcai használatra alkalmas sport változat.

A hivatalos leleplezés a Genfi Autószalonon várható, ekkor már árat is társítanak majd az autóipari történelem modern reinkarnációjához.