Már csak pár hét, és ismét megnyitja kapuit az autós világ egyik legnagyobb rendezvénye, a Genfi Autószalon. A legtöbb gyártó már el is kezdte kiszivárogtatni az infókat a járgányokról, vannak viszont olyanok, akik már most kijelentették, hogy nem vesznek részt a szalonon. A DS távolmaradásáról már tudni lehetett eddig is, most viszont az Opel is csatlakozott az igazoltan hiányzók sorához.

A döntésnek lényegében két oka van. Az első, hogy tavaly annyi puskaport lőtt el a PSA fennhatósága alá tartozó márka, hogy most nem tudnak semmi újdonsággal előállni. Ennél is fontosabb tény, hogy az Opel nem engedheti meg magának, hogy értelmetlenül, új megjelenés nélkül adjanak ki komoly összegeket a szalonra utazásra és a berendezkedésre, ugyanis a tervek szerint idén már jelentősen csökkenteni kell a márka költségeit, hogy az elmúlt évek veszteségeit szépen lassan le tudják dolgozni.

Manapság egyébként az autószalonok folyamatosan vesztenek a fontosságukból. Tavaly például kilenc gyártó is távol maradt a Frankfurti Autószalonról azzal az indokkal, hogy nem éri meg nagy pénzeket beleölni az ottani megjelenésbe, mikor interneten sokkal kevesebb összegekből hatákonyabban lehet népszerűsíteni a márkákat és a modelleket.