1979-ben érkezett meg a kereskedésekbe a Mercedes legidőtállóbb és egyben legjobb tereptulajdonságokkal rendelkező járműve, a G-osztály. Az elmúlt negyven évben többször is finomították a konstrukciót, ám az alapokhoz nem nyúltak hozzá igazán. Most, az új generációval viszont alapjaiban gondolták újra a konstrukciót. Persze, ezt kívülről alig fogod észrevenni.

Érthető, hogy a németek nem akarták a kukába hajítani a ma már ikonikusnak számító formát, így csupán modernizálták az apró részleteket. A fényszórók például már magukba foglalják a kör alakú nappali menetfényt, a kocsi orrát meghatározó idomok pedig alig észrevehetően, de lágyabbak lettek. Fontos részlet, hogy bár gyakorlatilag ugyan úgy néz ki az autó, mint eddig, a dimenziói azonban megváltoztak valamelyest. Az új generáció ugyanis 53 milliméterrel hosszabb és 121 milliméterrel szélesebb, mint az elődök.

Belül már jóval hangsúlyosabb a modernizáció, a G-osztály ugyanis elkezdett a csillagos márka személyautói felé közeledni, már ami a kényelmet és a technikai felkészültséget illeti. Új kormánykerék fogadja a sofőrt, a középkonzolon már itt is megtalálható a jellegzetes Mercedes infotainment irányítóegység, hangsúlyosabbak lettek a díszítő betétek és az opciós lista is sok finomsággal bővült. Kérhető bele például masszírozós bőrfotel, teljesen digitális műszeregység és 16 hangszórós Burmester hangrendszer is.

Bár kényelmesebb és fényűzőbb az új G-osztály, azért most is gondoltak azokra, akik nem csak felvágózni szeretnének a monstrummal, hanem időnként tényleg megmutatnák neki a sarat és a komoly terepet. Elől 31, míg hátul 30 fokos terepszöggel rendelkezik, a gázlómélysége pedig akár 70 centiméter is lehet.

A motorpaletta a bemutató időpontjában csak a 4 literes ikerturbós V8-ast tartalmazza majd, ám a későbbiekben természetesen benzines és dízel fronton is tovább erősödik a mai napig kocka Mercedes.