Zavarnak az internetezés közben arcodba robbanó reklámok? Herótod van attól, hogy a telefonodra letöltött applikációkban többször olvasol marketing szöveget, mint amennyit a programot használod? Van egy rossz hírem: nemsokára az autókban is megkapod a vásárlásra ösztönzést.

Egy amerikai telekommunikációs cég, a Telenav ugyanis már gőzerővel fejleszti az internet kapcsolattal ellátott autókban megjeleníthető reklám szolgáltatást. Természetesen nem vezetés közben bombáznak majd a termékekkel, de reggel induláskor, illetve lámpánál ácsorogva nem úszod majd meg. Illetve a telefonos megoldás mintájára kérhetsz majd reklámmentes felületet, csak ez persze pénzbe fog kerülni.

A Telenav a sajtótájékoztatón azt is elárulta, hogy a reklámok nem random módszerrel jelennek majd meg, hanem egy logikus tematikát használnak. Fogy a nafta a kocsidból? Már kapod is, hogy hol tankolj és miért jársz azzal jobban. Elhaladsz egy bútorbolt pár kilométeres körzetében? Tudni fogsz a leárazásokról! Munka után mész hazafelé? Rendeld meg most a pizzát, hogy veled együtt érkezzen meg!

Azt is megtudtuk, hogy ezzel mindenki csak nyerhet. A gyártók anyagi támogatáshoz jutnak a rendszer után, míg a hirdetők igen fontos reklámfelületet kapnak. Az autósok? Elméletileg csökkenhet emiatt az autóban található infotainment rendszerek ára, de ha nem, akkor legalább indulhat a leárazás vadászat...