Remélem, senkinek sem kell bemutatni minden idők talán legjellegzetesebb Ferrariját, az F40-est. A klasszikus sportkocsi a maga idejében a Ferrari tudásának a megtestesítője volt, igazi verseny technika utcai ruhába bújtatva. Azt is tudja mindenki róla, hogy egy Ferrari F40 vagy vörös, vagy nagyon ritkán sárga (összesen négy darab készült el belőle). Most viszont a Milano AutoClassica rendezvényen egy egészen mélyzöld példányt mutattak meg a nagyérdeműnek.

Egyedi példány? Az bizony! Viszont azt senki se gondolja, hogy így gurult ki a gyárból anno. Nem tudni, hogy mi volt az eredeti színe (gyanús, hogy hagyományos Ferrari vörös), de amikor Eugenio Amos, a hazájában igencsak híres olasz autóversenyző megvette, le is parkolta egy műhelyben, hogy speciális fényezést vigyenek fel rá. Egy ilyen autót nem lehet, vagyis inkább nem érdemes gyorsan lefújni. Egyszerűen nem illik összecsapni, hiszen egy legendáról van szó. Ennek értelmében több mint három hónapot dolgoztak rajta a mesterek. Persze, ezt az időt nem csak a fényező maszatolta végig rajta, hanem olyan apróságok is elkészültek ezzel egyidejűleg, mint az ülés és a tetőkárpit alcantara borítása.

A végeredmény valami egészen gusztusos. Szokatlan, de gusztusos. Leginkább az az érzése az embernek, hogy a szóban forgó F40-es öregségére lehiggadt és öreguras öltönyre cserélte az edzőcuccot. Pedig belül még mindig lázad és versenypályára kívánkozik, ebben biztosak lehetünk...