A Mercedes anno a CLS piacra dobásával nem igazán várt sikereket ért el. A vásárlók szerették a négyajtós luxuskupét, ráadásul a második generáció még tovább fokozta a lelkesedést. Éppen itt volt az ideje, hogy modernizálják az ikonikus típust, hiszen már hét éve, hogy változatlan formában jelen van az utakon.

Amerikában a Los Angeles Motor Show keretein belül meg is történt a nagy leleplezés, és meg kell hagyni, hogy derék munkát végeztek a németek. Gyakorlatilag a kupésra rajzolt tetővonalon kívül semmit nem tartottak meg az elődmodellekből. Teljesen új, kicsit AMG GT-s az orra, a hátsó traktust pedig a befelé erőteljesen szűkülő fényforrások határozzák meg. A belső tér kialakítását és ergonómiáját gyakorlatilag egy az egyben emelték át az E-osztályból, míg a technikai tudás inkább az S-osztályból érkezett.

A motorpaletta szintén teljes megújuláson esett keresztül. Ez annyit tesz, hogy a kezdeti időszakban két dízl és egy benzines aggregát lesz elérhető a CLS-hez. A CLS 350d 4Matic 286 lóerővel és egészen elképesztő 600Nm nyomatékkal nyitja a dízel palettát, a 400d variáns pedig már 340 lóerőt és 700 Nm nyomatékot tud felmutatni. Az egyetlen benzinesként a CLS 450 4Matic jelenti a csúcsot a maga 370 lóerejével, amihez az EQ Boost üzemmód rövid ideig még 22 lóerőt tud hozzá dobni szükség esetén.

A németek természetesen tovább bővítik majd a motorkínálatot, jön az AMG, sőt még 2018-ban szeretnék megmutatni a teljesen elektromos variánst is.