A Seat ugyan későn csatlakozott be az SUV piac meghódításába, ám szemmel láthatóan igyekeznek behozni az elmaradásukat. Az Ateca kedvező fogadtatása után adta magát, hogy kell egy kisebb szabadidő-autó is a palettába, most pedig végre megérkezett az Arona személyében.

A Volkswagen csoporthoz tartozó Seat ráadásul belátta azt is, hogy egy kisebb SUV esetében a dinamikus és fiatalos forma a legfontosabb. Ennek értelmében az új modell elölről ugyan nagymértékben hasonlít a nagyobbik testvérre, az Atecára, a hátsó traktus viszont valamivel lágyabb.

A belső tér hangulata tipikusan Volkswagenes, azaz komor, de nagyon minőségi. Az autó tudására sem lehet panaszunk, hiszen simán hozza a kötelező Android és Apple támogatást, a vezeték nélküli töltés lehetőségét és az olyan vezetést segítő rendszereket, mint például a holttér figyelő, adaptív tempomat és a magától fékező balesetmegelőző alkalmatosság.

A motorpaletta is kellően változatos, gyakorlatilag mindenki megtalálhatja a számára legkedvesebb megoldást. A benzines motorokat favorizálók az 1 literes háromhengeres TSI turbóst kérhetik 95 illetve 115 lóerős teljesítménnyel. Ha ez nem elég, akkor a nemsokára érkező FR variáns a te autód, mely már négyhengeres motorral és 150 lóerős teljesítménnyel lesz kapható. A dízel palettán az 1,6 literes TDI egység található szintén 95 és 115 lóerős tudással.

Aki az eddig elhangzottakat gyengének érzi, az a következő sorokat valószínűleg értékelni fogja. Befutott végre az új Seat Leon Cupra R, melynek motorterébe a manuális váltós kivitel esetében nem kevesebb, mint 310 lóerőt préseltek bele a mérnökök, de még a DSG automatával szerelt változat is 300 lóerő büszke tulajdonosa lett. Ezzel hivatalosan is megszületett a valaha gyártott legerősebb utcai Seat modell, amelyből a tervek szerint csupán 799 darabot fog megépíteni a gyártó, ezzel is fenntartva az autó értékét és az exkluzivitását.