Az Opel az idei Frankfurti Autószalonon az Insignia legújabb variánsaival kápráztatta el a közönséget. Egyértelműen a GSI név visszatérése a legfontosabb momentuma az Opel idei szereplésének. A sportosított Insignia ugyan nem olyan erős, mint az előző OPC, ám mégis jobb menetteljesítménnyel bír. Hogyan lehetséges ez? Először is fontos megjegyezni, hogy az új felépítmény kevesebb súllyal jár, azaz egészen pontosan 160 kilóval karcsúbb a GSI, mint az utolsó OPC Insignia. Ez már bőven elég arra, hogy a 70 lóerős hátrányt ledolgozza az autó (egy 2 literes 245 lóerős turbós motor hajtja a nagy visszatérőt), a módosított futómű és a komolyabb Brembo fékek pedig pontosan annyit adnak hozzá a tudásához, hogy a Nürburgringen jobb kört fusson, mint az Opel Performance Center nevével fémjelzett előző csúcsmodell.

Nem csak erősködött az Insignia a szalonon, hanem bizony a sokoldalúságát is megmutatta a Country Tourer felépítménnyel. A jellegzetes műanyag kerékjárati burkolatokkal és koptatókkal készült kombi egészen pontosan 2 centivel van magasabbra emelve, mint a sima puttonyos, ráadásul pontosan ennyivel hosszabb is, míg a tengelytávja 1 centivel lett megtoldva.

Ha nem akarsz erős Insigniát és a terep is olyan távol áll tőled, mint malackától a bázisugrás, az Opel akkor is tud számodra érdekességet villantani a zászlóshajóval kapcsolatban. Útjára indul ugyanis az Opel Exclusive Personalization program, melynek keretein belül teljes mértékben személyre szabhatod az autódat. A belső hangulat 15 féleképpen változtatható míg a külső árnyalat bármi lehet. De tényleg bármi! A gyáriak akár színkód alapján is kikeverik a fényezéskor használandó festéket, de elég az is, ha egy fényképen ráböksz arra a pontra, amely az általad elképzelt árnyalatot tartalmazza.

Az Opel másik nagy villantása az X-es paletta teljessé alakítása volt. A harmadik X-es modell a Grandland is végre megmutatta magát élőben. Az Opel kimondottan gusztusos csomagolást talált ki az alapokat nyújtó Peugeot 3008 számára. A Crossland X nagytestvére sem kap összkerék meghajtást, még felárért sem, a nehéz szituációkat az első hajtott kerekekkel kell majd megoldania. A gyáriak szerint azért nincs szükség a hajtott négy kerékre, mert a vásárlók döntő többsége úgysem keveredik olyan szituációba, ahol hasznát venné, a rendszer azonban nem kevés többlet súllyal jár, ami csak a menettulajdonságokat rontaná le valamelyest.

A Vivaro közel sem nevezhető friss terméknek az Opel palettában, a gyáriak azonban mégis meg tudták mutatni egy új megközelítésben is. A Vivaro Life ugyanis nem más, mint egy négy keréken guruló kempingezési lehetőség. Az ülések teljesen szintbe dönthetőek, mintegy ágyként funkcionálva, de napközben használható akár tárgyalóként vagy csak egyszerűen nappaliként is.