A Kia még mindig javában lovagolja a már évek óta tartó SUV lázat. Ennek a legfőbb bizonyítéka, hogy idén Frankfurtba csak ilyen stílusban épült újdonságokat hoztak. Két új próbálkozás és egy ráncfelvarrás figyelhető meg a standon.

A legfontosabb a Hyundai és a Kia közös gyermekének számító Stonic (másik oldalon Kona). Ez egy kisméretű kompakt szabadidő-autó, mely divatos külsejével és technikai tudásával főleg a fiatalabb vásárlókat hivatott becsábítani a szalonokba. Motorpalettát tekintve a Hyundai féle testvérmodellnél már megismert 1 literes háromhengeres turbós benzines aggregát mellett választhatjuk a saját fejlesztésű 1,25 és 1,4 literes szívó benzines erőforrásokat is, sőt a dízelek szerelmesei sem maradnak alternatíva nélkül az 1,6 literes blokknak köszönhetően.

Természetesen egy modern és divatos SUV nem maradhat vezetést segítő rendszerek nélkül, így a Stonic is magától fékez, észreveszi a gyalogosokat, tartja a sávot, sőt még az oldalról érkező veszélyt is észreveszi.

A Kia második újdonsága egyben az egyik legfurcsább megoldás, amit az SUV stílust képviselő autók között találhatunk. Egészen pontosan arról van szó, hogy a gyáriak fogták a Picanto kisautót, megemelték másfél centivel, ragasztottak rá műanyag burkolatokat és már meg is született az X-Line kivitel. Ha ezen tények még nem mozgatták meg a fantáziánkat, akkor csak annyit tennék még hozzá, hogy az 1 literes 100 lóerős turbós T-GDI motornak köszönhetően ez minden idők legerősebb sorozatgyártású Picanto-ja.

Ugyan nem újonnan bemutatott autóról van szó, de mégsem szabad szó nélkül hagyni a Sorento ráncfelvarrását sem. Kimondottan agresszívra, ezáltal kellően frissre sikerült az új lökhárító dizájn, a nappali menetfény LED rajzolata pedig csak tovább vadítja az újragondolt frontkialakítást. Belül sokkal több puha anyaggal találkozhatnak az érdeklődők, de a legszembetűnőbb változást talán az új kormánykerék és az eddiginél nagyobb központi kijelző együttese adja.  A hajtáslánchoz nem nyúltak hozzá drasztikusan a gyáriak, a kínálatba viszont bekerült a saját fejlesztésű nyolcsebességes automata váltó, melyet csak és kizárólag a 2,2 literes dízelhez lehet majd rendelni.

A Sorento egy új felszereltségi szinttel is bővült a GT-Line személyében, mely kívül is belül is sportosabbra szabja az SUV megjelenését.