A Hyundai az idei Frankfurti Autószalonon leplezte le a kompakt SUV modelljét, mely nemes egyszerűséggel csak Kona néven kerül a szalonokba. A kimondottan divatos megjelenésű járgánynak olyan riválisokkal kell majd megküzdenie, mint például a Toyota CH-R, Honda HR-V vagy a Jeep Renegade.

Persze, ehhez a küzdelemhez alaposan felfegyverezték a gyáriak a nóvumot. A fiatalabb, a számítástechnikai kütyük világában otthonosan mozgó vásárlók például kimondottan értékelni fogják, hogy a Kona kiválóan kommunikál majd az Android és az Apple mobil rendszereivel is, az extraként választható 8 colos nyomkodható kijelző ráadásul kiváló minőségben jelenít meg minden fontos adatot. A Kona ezen felül olyan megoldásokkal könnyíti majd meg az életünket, mint a vezeték nélküli mobiltöltési lehetőség, vagy a színes Head-up Display. Az aktív és a passzív biztonsági rendszerek is szép számban képviseltetik magukat a Kona esetében: sávtartó automatika, balesetmegelőző rendszer, fényszóró asszisztens és éberségfigyelő megoldás is vigyázza majd a Kona utasait.

Motorizáltságot tekintve jelenleg csak benzines egységekből épül fel a paletta. A szívó 2 literes 149 lóerős erőforrás mellett két turbós aggregát is feltűnik az európai piacon. Az 1 literes háromhengeres T-GDI pontosan 120 lóerőt képes felmutatni, míg az 1,6 literes megoldás már 177 lóerővel büszkélkedhet.

A Kona mellett a Hyundai másik újdonsága az i30 paletta látványos kibővítése volt. Megmutatták például a Fastback kivitelt, mely lényegében félúton van a szedán és a hatch kategória között. Öt ajtós megoldásról van szó kimondottan hangsúlyos C-oszloppal és kupésan lejtő tetővonallal. A Fastback motorpalettája első időkben az 1 és az 1,4 literes turbós benzinesekből épül majd fel, de a későbbiekben csatlakozhat majd a kínálathoz egy éppen fejlesztés alatt álló új dízel család is.

Nem csak új karosszériát, hanem bizony egy elég komoly gyári tuningot is kapott az i30 idén. A frissen leleplezett i30 N nem csak a külsejét tekintve vadult meg, hiszen egy 2 literes turbós benzines egységet kapott az orrába, mely nem elhanyagolható 275 lóerős teljesítményt képes a sofőr szolgálatába állítani.