Pár hét múlva kezdődik az idei Frankfurti Autószalon. Évtizedek óta ez a rendezvény az autós világ egyik legszentebb ünnepének számít, hiszen a legnagyobb bemutatók és leleplezések itt kerülnek lebonyolításra. A helyszínre látogatók száma évről évre növekszik, így elvileg minden adott lenne ahhoz, hogy a gyártók bizakodóan és lelkesen vonuljanak ki a helyszínre.

A valóságban azonban pont nem ez történik. Az idei szalont például már biztosan kihagyja a Peugeot, a DS, az Infiniti, a Nissan, a Jeep, a Fiat, a Volvo, a Mitsubishi és az Alfa Romeo. Ez akárhogy is vesszük már kilenc gyártó, ráadásul nem is kicsik és elhanyagolhatóak. Na de miért döntöttek így ezek a márkák? Ennek egyszerű oka van: a felmérések szerint közel sem kifizetődő a részvétel, hiszen nem vonz be már ez a fajta bemutató annyi vásárlót, mint mondjuk egy online bemutató vagy egy publikus kisfilm. Ezen utóbbiak ráadásul olcsóbban kivitelezhetőek mint autókkal és stábbal együtt elutazni Frankfurtba.

Persze, még közel sem kell leírni az autószalonokat, ám mindenképpen jelzésértékű az idei távolmaradók száma a jövőre tekintve.